تشکیل ۱۵۷ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری رکنا قزوین، به گفته وی، از متخلفان دستگیر شده ۱۱۶ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید و تعلیف غیرمجاز و ۶۵ فقره نیز تخریب و آلودگی های محیط زیست بوده است.

طاهری یادآور شد: از متهمان حوزه شکار و صید ۲۴ قبضه سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز (قاچاق)، ۳۰ قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از ۳۰۵ مورد ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: شکار، صید و زنده گیری بیش از ۲۱۵ مورد از انواع پستانداران، پرندگان و ماهی ها که بعضی از گونه های شکاری و صید شده از جانوران حمایت شده بودند، کشف و ضبط و پرونده متهمان و متخلفان در این رابطه به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت، کنترل و پیشگیری از تخلفات ضمن دستگیری ۲۷ شکارچی قبل از اقدام به شکار و صید، در ۱۴ فقره آتش سوزی مراتع و مناطق حفاظت شده حاضر و به اطفاء حریق و کنترل آتش پرداختند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: ماموران این حوزه با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست به صورت مستمر و شبانه روزی نسبت به پایش محیط زیست و محیط‌های طبیعی اقدام کرده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب، آلودگی محیط زیست و آتش سوزی های احتمالی نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام و برابر قانون برخورد می کنند. 

 

کدخبر: 730249 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟