به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی خلخال گفت: توهین و تخریب در فضای انتخاباتی سال ۱۴۰۰ این استان جرم است و با هرگونه رفتار‌های ناشایست، هنجارشکنانه، تشویش اذهان عمومی، توهین و تخریب در فضای مجازی استان برخورد می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو اظهار کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی به نحو مطلوب در ایجاد بستری سالم برای برگزاری انتخابات پرشور استفاده نمود و برای پیشبرد این اهداف و ایجاد فضای سالم برای رقابت انتخاباتی با هرگونه تشویش اذهان عمومی، توهین و تخریب به خصوص در سطح فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه بسترسازی مناسب برای مشارکت حداکثری مردم همراه با نشاط و امنیت سه عامل مهم و مورد انتظار در انتخابات است افزود: انتظار می‌رود دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره از انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا زمینه تحقق این سه عامل مهم را فراهم کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران از معدود کشور‌هایی است که در آن انتخابات به‌طور مستمر و مداوم به‌منظور مشارکت دادن مردم در اداره امور کشور برگزار می‌شود و این امر موجب فزونی یافتن دشمنی‌ها با ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: امروزه شاهد هجمه‌های بی‌شمار بدخواهان نظام، علیه مردم‌سالاری دینی در کشور هستیم و بنابراین برای مقابله با این توطئه‌ها و دشمنی‌ها ما مسؤولان باید همراه با مردم تمام توان خود را به‌کار ببندیم تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوه در میهن اسلامی باشیم که مسلما در این صورت تمامی نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد.

توهین و تخریب در فضای انتخاباتی جرم استوی ملاک برگزاری یک انتخابات سالم با نشاط را عمل به قانون و دستورالعمل‌های ابلاغی از مرکز کشور و نیز مصوبات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفاتی استان اعلام کرد و افزود: در تمامی حوزه‌های قضایی استان اردبیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده تا در صورت بروز تخلفات احتمالی به پرونده متخلفان خارج از نوبت رسیدگی گردد.

در این جلسه که بصورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، سیدعبدالله طباطبایی دادستان اردبیل هم بر لزوم آمادگی کامل مجموعه‌های قضایی و انتظامی برای مواجهه باهرگونه تخلفات و جرایم انتخاباتی و صدور دستورات لازم قضایی برای برخورد با هرگونه موارد احتمالی تاکید کرد.

وی از مراجع انتظامی و امنیتی خواست هرگونه موارد تخلف را به‌صورت مستند و مستدل به منظور برخورد‌های قاطع قانونی با متخلفان به مراجع قضایی گزارش کنند.

 

کدخبر: 696420 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟