امسال 13هزار کردستانی خون اهدا کردند

به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،محمدسعید کریمیان گفت: افرادی که موفق به اهدای خون شدند، ۹ هزار و ۶۲۴ نفر در سنندج و چهار هزار و ۹۱ نفر نیز در سقز خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه نیمه اول امسال در سنندج ۱۱ هزار و ۲۷۸ نفر و سقز چهار هزار و ۹۱۵ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال مراجعه کردند، افزود: هشت هزار و ۹۴۵ نفر از اهداکنندگان در سنندج مرد و ۶۷۹ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون کردستان، آمار اهداکنندگان مرد را در سقز سه هزار و ۸۰۴ نفر و زن را ۲۹۵ نفر اعلام کرد و یادآور شد: چهار هزار و ۳۶۹ نفر از کسانی که در سنندج خون اهدا کردند و ۲ هزار و ۵۷۶ نفر در سقز اهداکننده مستمر هستند.

کریمیان با اشاره به اینکه طی ۶ ماه اول امسال ۳ هزار و ۱۷۹ نفر در سنندج اهداکننده خون باسابقه بودند، اضافه کرد: در سقز نیز ۷۵۷ نفر اهداکننده دارای سابقه اهدای خون بوده‌اند.

وی آمار اهداکنندگان بار اول را در سنندج ۲ هزار و ۵۴ نفر و در سقز ۷۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر کمبودی در زمینه ذخیره خون در استان نداریم و نیاز خونی مراکز درمانی را به صورت کامل تامین کرده ایم.

۱۹مرکز درمانی مصرف کننده خون در استان کردستان وجود دارد و ۲ مرکز انتقال خون ثابت در سنندج و سقز نیز به مردم خدمات ارایه می دهند.

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 728147 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟