بانک های این استان ایران دزدان مسلح به چشم خود ندیدند

 سردار علی آزادی با بیان اینکه امسال هیچگونه سرقت مسلحانه و سرقت در بانک نداشتیم؛ گفت: کردستان از نظر نرخ جرم نسبت به جمعیت، استان سی‌ام کشور از بین 34 رده انتظامی است.

سردار علی آزادی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها در راستای ارتقای امنیت، پیگیری مطالبات جامعه از مسئولان نقش مهمی دارند.

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی استان کردستان تصریح کرد: هفته نیروی انتظامی با شعار پلیس هوشمند امنیت پایدار از امروز شروع شده است که متقارن شدن آن با ماه ربیع را به فال نیک می‌گیریم.

سرقت مسلحانه از بانک در این استان ایران

وی پاسخگو بودن را مهمترین رسالت مسئولان در قبال اصحاب رسانه دانست و خاطرنشان کرد: پلیس‌های تخصصی در سطح استان همواره پاسخگوی سوالات خبرنگاران بوده و از پیشنهادات و اظهار نظرات تک‌تک شما عزیزان استقبال می‌کند.

سردار آزادی اضافه کرد: علیرغم تمام مشکلات اقتصادی، وضعیت استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها از نظر سرقت مطلوب‌تر است و این مهم براساس آمار رسمی کشوری است.

وی خاطرنشان کرد: تصادفات با 25 درصد کل جرائم، سرقت 16 درصد، نزاع 15 درصد، مفاسد اجتماعی 6 درصد و جرائم مالی 3 درصدوقایع استان را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی کردستان از افزایش 3 درصدی سرقت در 6 ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین میزان سرقت با 50 درصد مربوط به سنندج است.

سردار آزادی با بیان اینکه میزان کشفیات سرقت 3 درصد رشد داشته است، گفت: 83 درصد از سرقت‌ها در استان کردستان در بازه زمانی یاد شده منجر به کشف شده است.

 به گفته وی، در مجموع جرائم به تفکیک شهرستان‌ها، 40 درصد از جرائم مربوط به سنندج، بانه 8 درصد، سقز 8 درصد، مریوان 7 درصد، دهکلان و قروه هر دو 8 درصد و سروآباد یک درصد بوده است.

وی عنوان کرد: کردستان در زمینه وقوع سرقت، استان 26 کشور هستیم و این نتیجه مشارکت بسیار خوب مردم و فرهنگی بودن است.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: کردستان از نظر نرخ جرم به جمعیت استان سی‌ام کشور از بین 34 رده انتظامی است و در زمینه وقوع قتل نسبت جایگاه هجدم دارد.

وی اظهار کرد: این افزایش آمار به خاطر وقوع یک مورد قتل خانوادگی بود که قاتل در یک فقره 6 نفر را به قتل رساند.

وی با بیان اینکه امسال هیچگونه سرقت مسلحانه و سرقت در بانک نداشتیم؛ خاطرنشان کرد: سرقت به عنف در کردستان 19 درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش دارد.

وی با تقدیر از پلیس آگاهی استان و عملکرد بسیار قوی این پلیس تخصصی در کشف قتل و سایر حوزه ها گفت: تمام قتل های به وقوع پیوسته در 6 ماهه نخست امسال در کوتاه ترین زمان ممکن کشف شده است.

فرمانده انتظامی کردستان از کاهش 35 درصدی جعل و کاهش 31 درصد خودکشی در استان خبر داد و افزود: در وقوع جرم نزاع دسته جمعی 36 درصد و نزاع فردی 9 درصد در استان کردستان نسبت به مدت زمان مشابه کاهش داشته است.

سردار آزادی در مورد بازه زمانی حضور پلیس در محل وقوع جرم، گفت: این مهم به صورت کاملا تخصصی رصد و در همین راستا مردم هر نوع انتقادی را از طریق تلفن گویای 197 مطرح کنند و یا به صورت حضوری مراجعه کنند.

وی از کشف 858 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: 124 درصد دستگیری‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر نسبت به مدت زمان مشابه رشد داشته است.

وی با بیان اینکه مرکز ترک اعتیاد اجباری ماده 16 در کردستان وجود نداشته است، گفت: الان نزدیک به یک سال است دنبال راه‌اندازی این مرکز هستیم، ولی تاکنون موفق به تحقق این مهم نشده‌ایم که البته دستگاه‌های مختلف در این حوزه متولی هستند.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: نبود ظرفیت کافی برای نگهداری معتادین متجاهر را مهمترین مشکل در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در سطح استان است و همین موضوع به شدت دست نیروی انتظامی را بسته است.

سردار آزادی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از سرقت های خرد در سطح استان نیز توسط همین معتادین متجاهر انجام می‌شود.

کدخبر: 728134 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟