شیر حاجی‌بیگی  در ارتباط با اهدای میزان خون در آذرماه سال جاری اظهار داشت: در ماه پیش 145 هزار و 500 واحد خون در سراسر کشور اهدا شده است که استان‌های تهران، فارس و مازندران بیشترین آمار اهدای خون را در این ماه به خود اختصاص دادند.

وی افزود: استان‌های آذربایجان غربی، قم و قزوین نیز بیشترین میزان رشد اهدای خون در آذرماه سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون به شاخص اهدای خون بانوان در 9 ماهه مسال اشاره کرد و گفت: استان‌های لرستان، مرکزی و کردستان با اختصاص آمار 9، 8 و 7.5 درصد بیشترین میزان این شاخص را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: سمنانی‌ها نیز شاخص اهدای خون مستمر در آنها در 9 ماهه امسال به 80 درصد رسیده و پس از آن، استان‌های یزد و بوشهر با آمار 73 و 70 درصدی بیشترین این شاخص را داشته‌اند. همچنین باید توجه داشت که بهترین شاخص‌ها در خون‌های مستمر وجود دارد.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه از 2 میلیون اهدا کننده خون در سراسر کشور طی این 9 ماه، 213 هزار و 433 نفر برای بار اول مراجعه کرده و اهدای خون داشته‌اند، گفت: درصد اهدای خون مستمر در این مدت، میانگین 57.5 بوده است.

حاجی‌بیگی در پایان گفت: از توزیع 2 میلیون و 747 هزار و 115 واحد خون و فرآورده های آندر بیمارستان‌ها حدود 720 هزار واحد آن فقط مربوط به توزیع پلاکت بوده که برای بیمارانی همچون بیماران مبتلا به سرطان و افرادی دچار خونریزی‌‌دهنده ارثی استفاده می‌شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟