وزیر کشور در سمنان بر استفاده ازتوان جوانان تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان؛ احمد وحیدی که در مراسم معارفه استاندار جدید سمنان سخن می گفت با تاکید بر بکارگیری جوانان گفت: استفاده از جوانان باید به عمل انجام شود و استانداران باید نسبت به ساماندهی شبکه جوانان اقدام کنند.

وحیدی گفت: جوانان باید در متن فعالیت‌ها و تغییرات باشند، از توان جوانان انقلابی که با تمام ایمان پای انقلاب هستند باید برای ساخت فرهنگ‌، اقتصاد و محیط زیست استفاده شود. 

وی افزود: استانداران باید از وجود جوانان انقلابی و با انگیزه که پای انقلاب هستند به بهترین وجه و حداکثر ممکن استفاده کنند.

وحیدی داشتن سرمایه های انسانی ارزشمند را از ویزگی های مهم استان سمنان برشمرد و افزود: استاندار باید برای تک تک مشکلات استان کارگروهی با حضور اندیشمندان  تشکیل و برای رفع مشکلات طرح ارائه دهد ؛ از مجموع این طرح ها ، طرح توسعه استان شکل بگیرد و اولویت بندی شود.

وزیر کشور افزود: میزان بهره وری در کشور پایین است که از دلایل آن وجود انرژی و منابع فراوان بوده است، در حالی که بهره‌وری اصلی اسلامی است و نباید از آن راحت عبور است.

وی تاکید کرد: سه درصد از هشت درصد رشدی که در برنامه ششم توسعه پش بینی شده بود باید از مسیر بهره وری محقق شود و حجم بالای یارانه های پنهان و بابرنامه بخش زیادی در فقدان بهره وری از بین می رود که این مصداق بی توجهی است.

وزیر کشورهمچنین در این مراسم پاک دستی ، پاک عملی ، تدین و مردمی بودن را از شاخص های انتخاب استانداران برشمرد و گفت : خاصیت  تغییرات ، نو شدن نفس ها ، اراده ها و انرژی هاست و جهش ها در همین تغییرات رخ خواهد داد.

وحیدی افزود: تغییرات مسوولیتی نیز از مسایلی است که می تواند نقطه ای برای جهش و فعالیت پر جنب و جوش در مسیر توسعه شود.

وی گفت: از استاندار تا دهیاران، از حوزه های نظامی و لشکری، همه یک هدف دارند و آن اینکه چگونه می توان به ملتی که عاشقانه برای نظام اسلامی خود را فدا کرده است خدمت کنیم.

در این آیین که در سالن شهید مطهری سمنان برگزار شد سید محمد رضا هاشمی به عنوان بیستمین استاندار سمنان معرفی و از زحمات علیرضا آشناگر استاندار پیشین این استان تقدیر شد.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

 

کدخبر: 725613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟