لزوم ایجاد ساز و کاری برای نمایش عرضه و فروش آثار دستی دانش آموزان استثنایی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علیرضا سعدی پور» در آیین افتتاحیه شانزدهمین جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی، صنایع دستی و تجسمی دانش‌آموزان استثنایی کشور که با حضور خدیو، کارشناس مسئول فرهنگی و هنری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در باشگاه فرهنگیان واقع در مرکز استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد شهدای دانش آموز و فرهنگی را گرامی داشت و از تمام همکارانی که در برگزاری این جشنواره تمهیدات لازم را انجام دادند و این اتفاق خوب را در هفته دفاع مقدس رقم زدند سپاسگزاری کرد.

وی افزود: رسالت ما در تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه بسیار ارزشمندتر و گرانقدرتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به سند تحول بنیادین تصریح کرد: این سند با ۱۳۱ راهکار اجرایی و ۲۳ هدف عملیاتی در سال ۱۳۹۰ به امضا و تایید مقام معظم رهبری درآمده و در این سند تربیت دانش آموزان بر اساس تربیت تمام ساحتی تعریف شده است.

سعدی پور ادامه داد: در این سند به ۶ ساحت تربیتی اشاره شده که به دنبال شکوفایی استعدادهای بالقوه و تبدیل به بالفعل کردن آن در دانش آموزان است.

وی گفت: در اجرای سند تحول بنیادین نباید تنها به یک ساحت توجه خاص شده و از بقیه ساحت ها غافل شد چراکه برای رشد متعادل و متوازن باید به تربیت تمام ساحتی توجه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از ساحت های مهم سند تحول بنیادین، ساحت تربیت زیبایی شناسانه است خاطر نشان کرد: اگر در زمینه هنر بتوانیم استعداد دانش آموزان را به ظهور و بروز برسانیم توانستیم کار بزرگی انجام بدهیم.

علیرضا سعدی پور با ابراز خوشحالی از نمایش آثار هنری دانش آموزان با نیازهای ویژه در ساری اظهار کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه در عرصه فرهنگ و ادب و هنر بسیار با استعداد هستند و استعدادهای فرهنگی و هنری این دانش آموزان بی بدیل و بی نظیر است. ما امروز آثار فاخری را که با دستان خود تولید کرده‌اند می‌بینیم.

سعدی پور بیان کرد: این جشنواره برای نشان دادن توانایی ها و استطاعت فکری، هنری، فرهنگی، ادبی و صنایع دستی این دانش آموزان است که می تواند در استان مازندران زمینه بروز استعداد های دیگر فرزندان ما را هم فراهم کند از این رو باید این نمایشگاه را در معرض دید همگان قرار داد.

وی تاکید کرد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی به صورت استانی بسیار لازم بوده و همه باید کمک کنیم تا از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و آثار فرهنگی و هنری این فرزندان عزیز به نمایش همگان درآمده و برای عرضه و فروش آن اقدام شود تا منابع مالی جدیدی برای این فرزندان ایجادگردد.


انتهای خبر/عباسی نیک

کدخبر: 723114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟