بازدید وزیر بهداشت از مرکز واکسیناسیون تالار قرآن

به گزارش رکنا در همدان، این مرکز سومین پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در همدان است که در ۲۰ سایت واکسیناسیون در این مرکز، ظرفیت واکسینه کردن حداقل ۲ هزار نفر در دو نوبت صبح و عصر ایجاد شده است و در شهر همدان پتانسیل تزریق واکسن برای ۵هزار نفر وجود دارد که به این طریق می‌تواند به سرعت گروه‌های هدف را مورد تزریق واکسن قرار دادIMG-20210916-WA0020.

وزیر بهداشت در اثنای این بازدید از ظرفیت واکسیناسیون در سطح استان همدان مطلع شد و تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون استان را بررسی نمود. 
وی همچنین با اشاره به لزوم واکسیناسیون همه اقشار مردمی بر تبلیغ و اطلاع رسانی در جهت واکسینه کردن عموم  افراد جامعه در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا تأکید کرد. 
**رکود جهانی تزریق واکسن در هفته جاری شکسته شد
دکتر عین اللهی اظهار کرد: تا به امروز، طی هفته جاری ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در سطح کشور تزریق شد و به این ترتیب رکورد کشور آلمان که ۶ میلیون در هفته بود، شکسته شد.
وی افزود: این موفقیت به خاطر حمایت اقشار مختلف مردم ازجمله دانشجویان و داوطلبان حاصل شد که این کار اگر با تکیه بر اقدامات دولتی انجام می شد شاید به این میزان موفقیت نمی‌رسیدیم. 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که این رقم در هفته آینده به بالای ۱۰ میلیون برسد.16-80144c35-0d78-4131-ad42-85c617a8c7e1.jpeg
وی با بیان اینکه میزان تزریق تا امروز حدود ۴۰ میلیون بوده گفت: امید آن می‌رود با این سرعت واکسیناسیون با افزایش مراکز محدودیت سنی در همدان برداشته شود.
دکتر عین اللهی با تاکید بر اینکه در کشور بسته به شرایط هر استان، آمار و سرعت و مراکز تجمیعی تصمیم گیری میشود، تصریح کرد: هر جا تعداد داوطلبان بیشتر باشد واکسن بیشتری داده می شود.
وی در پاسخ به سئوالی در مورد بازگشایی دانشگاه ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی برای ۱۵ مهر بازگشایی می شود و مدارس نیز وقتی دانش آموزان واکسینه شوند بازگشایی خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد نیاز به کارت واکسن خاطر نشان کرد که در هر جا تجمع وجود داشته باشد کارت واکسن مورد نیاز است.

 

کدخبر: 721112 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟