مردم به زندگی با ویروس کرونا عادت کنند/ واکسیناسیون افراد ۷ تا ۱۸ سال تا دو هفته دیگر انجام می شود

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز پنج شنبه بعنوان اولین وزیر دولت سیزدهم به استان کرمانشاه سفر کرد.

وی در بدو ورود به کرمانشاه از بیمارستان‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا، مراکز واکسیناسیون و ۱۶ ساعته تشخیص کرونا بازدید کرد.

عین الهی در ادامه برای بررسی روند واکسیناسیون در ۲ مرکز دانشکده بهداشت و مرکز خودرویی ۱۵ خرداد حضور پیدا کرد.

وزیر بهداشت همچنین در ادامه این سفر از مرکز مراقبت ۱۶ ساعته سینا بازدید کرد و سپس در جلسه ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی شرکت خواهد کرد. همچنین نشست با مسؤولین استانی و دانشگاهی جهت بررسی وضعیت کرونا و اتخاذ راهکارهای موثر جهت کاهش سیر کرونا از اهداف سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان کرمانشاه است.

سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه

وی در حاشیه بازدید از مراکز درمانی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شاخص بسیار مهم ما در همه سفرها استانی این است که بتوانیم در مقابله با کرونا کار بهتری را برای آن استان انجام دهیم که اولین و مهمترین قدم در این راستا سرعت واکسیناسیون است.

عین اللهی با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه، افزود: استان‌های مرزی عاملی برای تهدید ورود ویروس به کشور محسوب می‌شوند که باید واکسیناسیون هر چه سریع‌تر در این استان‌ها انجام شود، امیدواریم استان کرمانشاه ظرف ۱۰ روز آینده بحث واکسیناسیون را به اتمام برساند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در این استان حداقل باید به دو برابر افزایش یابد، گفت: سهمیه هر استان را سرعت واکسیناسیون مشخص می‌کند، به اندازه کافی واکسن داریم و کمبودی در این راستا نداریم هر استانی هر چقدر واکسن بخواهد در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

دستور ویژه وزیر بهداشت

وی تاکید کرد: از فردا محدودیت‌های سنی جهت انجام واکسیناسیون در استان کرمانشاه برداشته می‌شود و تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون جهت تزریق واکسن اقدام کنند، این یک دستور است.

عین‌اللهی اضافه کرد: پیگیر واردات واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال هستیم، امیدواریم تا دو هفته آینده بتوانیم واکسیناسیون افراد ۷ سال تا ۱۸ سال را انجام دهیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: تعدادی واکسن معدود برای ۱۸ سال داشتیم که به افراد ۱۷ سال که قصد شرکت در کنکور را دارند، اختصاص دادیم.

وی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، افزود: امیدوار به بازگشایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از اواسط مهر ماه هستیم، آموزش صدمات جدی دیده و فقط آموزش از راه دور و مجازی نمی‌تواند در علوم پزشکی موثر باشد علوم پزشکی کار عملی زیادی دارد.

این مسئول در خصوص بازگشایی مدارس و سایر دانشگاه‌ها، گفت: واکسیناسیون دانشگاه و همچنین دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها که به اتمام برسد در خصوص بازگشایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

مردم به زندگی با این ویروس عادت کنند

عین‌اللهی خاطرنشان کرد: انجام واکسیناسیون کامل دلیلی برای عدم ر رعایت پروتکل‌ها نیست حتما زدن ماسک و رعایت فاصله باید انجام شود، واکسیناسیون با افزایش سیستم دفاعی بدن از مرگ و میر جلوگیری کنند، اما همچنان ویروس وجود دارد و مردم باید به زندگی با این ویروس عادت کنند.

وی در ادامه اشاره‌ای به در بازدید از مراکز درمانی کرمانشاه داشت و گفت: امیدبخش بود، امکانات و تجهیزات خیلی خوب بود و روند درمان بیماران به خوبی در حال انجام است.

گفتنی است، وزیر بهداشت در سفر یک روزه خود به کرمانشاه ابتدا از اورژانس جدید مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بازدید کرد، بخش اورژانس جدید این مجتمع دارای ۵۰ تخت استکه ۱۲‌ تخت به آی.سی.یو اختصاص یافته است. این بخش با اعتبار ساختمانی ۲۵ میلیارد تومان و اعتبار تجهیزاتی ۴۰ میلیارد تومان (با احتساب ارز آزاد) افتتاح و اخیرا به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر بهداشت واکسیناسیون کرونا کرمانشاه

عین‌اللهی در ادامه از مرکز سکته حاد مغزی یا scu در مرکز فوق تخصصی آنژیو گرافی و اینترونشنال رادیولوژی بیمارستان امام رضا (ع) هم بازدید کرد.

این بخش یکی از معدود مراکز سطح کشور با تجهیزات سرمایه ای  پیشرفته و بروز همچون MRI سه تسلا، آنژیوگرافی بای‌پلین و سی.تی.اسکن ۲۵۶ اسلایس، جهت تشخیص و درمان بیماری‌های عروقی، سکته‌های حاد مغزی، قلبی است.

این بخش درسطح دوم بیمارستان امام رضا (ع) مستقر است و بلافاصله پس از پذیرش بیمار، اقدامات فوق تخصصی تشخیصی با مجهزترین تجهیزات و همچنین درمان دارویی به موقع انجام خواهد شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 721045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟