دادگستری وارد عمل شد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد در آیین بازگشایی این شرکت گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست وقت قوه قضائیه به استان، توجه ویژه به واحدهای تولیدی تعطیل و نمیه تعطیل بود که در دوره تحول و تعالی و مدیریت جدید رئیس محترم قوه نیز تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید و رفع موانع حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی به جد در دستور کار قرار دارد.

غلامعلی دهشیری با اشاره  به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید، اشتغال و مانع زدایی ها افزود: شرکت خوشنام پروتئین یزد از شرکت های خوشنام استان با رعایت استاندارهای جهانی در حوزه تولید حدود ۷۵ نوع محصول  مواد غذایی بود که به دلیل مشکلات عدیده گرد و غبار تعطیلی بر آن نشسته بود.

وی تصریح کرد: جهت رفع مشکلات این واحد تولیدی دو مرتبه بازدید از این شرکت توسط اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان انجام شد.

این مقام قضایی اظهار داشت: وجود دستگاه های به روز و منطبق با تکنولوژی های برتر اروپا از نقاط برجسته این شرکت بود که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد به دلیل کوهی از مشکلات با یکی از بانکها و معوقات دارایی و تامین اجتماعی ابتدا با تعدیل نیرو و سپس تعطیل کارخانه در حال خاک خوردن است.

دهشیری گفت: جهت رفع موانع حقوقی و قضایی این شرکت، دو جلسه ستاد استانی سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته با محوریت این شرکت برگزار که ماحصل آن 7 مصوبه اجرایی جهت بازگشایی مجدد آن بود.

عالی ترین مقام قضایی استان گفت:  با توجه به عزم جدی مدیران این واحد تولیدی، رفع مشکل ممنوع الخروجی مدیر عامل و هیئت مدیره با هدف تسریع در روند صادرات، اختصاص وام جهت سرمایه در گردش، جلوگیری از مزایده و خروج دستگاه ها، جلوگیری از تملک محل شرکت توسط بانک، ابطال برخی  اسناد ترهینی نزد بانک، تسریع در روند رسیدگی به پروند های قضایی و تعیین تکلیف نهایی اختلاف مالی با یکی از بانکها و همراهی اداره مالیات و تامین اجتماعی استان جهت اخذ معوقات این واحد تولیدی در قالب اقساط از جمله مصوبات ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان از این واحد تولیدی بود.

وی گفت: مجموع اقدامات انجام شده زمینه ساز بازگشایی این شرکت پس از 3 سال و اشتغال 30 نفر در فاز اول و ایجاد اشتغال تا 76 نفر در فاز دوم شد.

دهشیری با اشاره به راه اندازی سایت حامی در استان افزود: هدف از راه اندازی این سایت بررسی مشکلات تولید کنندگان و صنعتگران بدون واسطه بوده است.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام در این سایت مشکلات واحدهای تولیدی در مرحله مقدماتی توسط کارشناسان بررسی و سپس جهت جمع بندی و تصمیم گیری نهایی به صحن ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان ارائه می شود.

شایان ذکر است چند واحد تولیدی و خدماتی راکد دیگر هم در شُرف راه اندازی و فعالیت دوباره هستند که در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

کدخبر: 720068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟