مسئولان به مشکلات اساسی استان‌های جنوبی توجه ویژه کنند

 به گزارش رکنا از بوشهر ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته، به پیام حج رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: سخن جمهوری اسلامی ایران، مقاومت در برابر دخالت و شرارت آمریکا و دیگر قدرت‌های متجاوز و به دست گرفتن آینده جهان اسلام به دست مسلمین است، مقاومت و بیداری مسلمانان به خصوص در فلسطین، یمن و عراق از واقعیت‌های امید آفرین است و حج عبادتی پر رمز و راز و برترین نماد امت اسلامی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تبریک سالروز میلاد امام کاظم(ع) و فرارسیدن عید غدیر، فرهنگ علوی را شامل ایمان، تقوا، اخلاق، ولایتمداری، عدالت و مبارزه با فساد، مردم داری، زندگی پاک و بدون گناه، معاد گرایی و صبر و استقامت خواند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت قرمز بیماری کرونا در استان بوشهر افزود: برای مهار و تبدیل شرایط حاد این بیماری به وضعیت عادی لازم است تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی کامل‌تر شود، پزشکان، پرستاران و کمک پرستاران بیشتری در صحنه حضور داشته باشند، واکسیناسیون عمومی گسترده و تسریع شود و مردم نیز با مراعات دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی با مسئولان همکاری کنند.

وی گفت: از تمامی مسئولان ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی و همچنین مدیران استان‌های جنوبی (بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان) تقاضا می‌کنم به مشکلات اساسی این استان‌های زرخیز، ولایی و وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه ویژه کنند و پیش از آنکه مردم این استان‌ها دچار مشکلات زیست محیطی و اجتماعی شوند به درخواست‌ها و کمبود‌های آنان رسیدگی کارآمد و مؤثر صورت گیرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: بی گمان  با عنایات الهی دولت جدید به ریاست آیت الله رئیسی و همچنین نهاد‌های انقلابی مانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و مردم گرانقدر و ارجمند استان خوزستان همانند حماسه آفرینی‌های خود در دفاع مقدس در کنار مسئولان دلسوز و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکلات پیش آمده را برطرف خواهند کرد.

وی همچنین با گرامی داشت پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وپاسداشت یاد شهدای محراب، امامان جمعه و نمازگزاران جمعه، نماز جمعه را هدیه‌ای الهی در راستای تعالی شخصیت انسانی، و محل تحقق توفیقات عبادی و بصیرت سیاسی و اجتماعی عنوان کرد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: نماز جمعه عامل وحدت در سایه ولایت و زبان گویا، رسا و شیوای مردم در عرصه بیان نیاز‌های همه جانبه است.

 

کدخبر: 707189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟