حجم ویدیو: 4.61M | مدت زمان ویدیو: 00:00:37

به گزارش رکنا در همدان،مهدی رضوان در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه بیمارستان سینا، سانتر کروناست و بخش عفونی در این بیمارستان وجود دارد، بیماران مبتلا به کووید۱۹ از مراکز درمانی دیگر به این بیمارستان، ارجاع می دهند.

رییس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا تصریح کرد: در حال حاضر مشکل کمبود تخت در بیمارستان سینا مطرح است و تمامی تخت های ما در بخش مراقبت های ویژه، تخت های بستری در بخش ها و حتی تخت های اورژانس، پُر هستند.
وی با اشاره به ظرفیت محدود بیمارستان، مطرح کرد: در شیفت بعدازظهر و شب با انبوه مراجعان مواجه می شویم و فشار زیادی روی دوش همکاران ماست و در مواقعی که بیمارستان مملو از جمعیت است مجبور هستیم بیماران را به مراکز دیگر، ارجاع دهیم.
 دکتر رضوان خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی مانند عدم شرکت در دورهمی ها و جدی گرفتن بیماری، به کنترل کووید۱۹ کمک می کند.
وی با اشاره به قدرت بالای کرونا دلتا، توضیح داد: این سوش از کروناویروس، قدرت سرایت پذیری و کشندگی بالایی دارد.
رییس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا ادامه داد: تمام مرخصی همکاران ما در بیمارستان لغو شده، برای همه اضافه کاری موظفی قائل شدیم و با وجود اینکه همه کادر درمان، خسته هستند اما به لحاظ شرایطی که وجود دارد، خدمات مورد نیاز را ارائه می دهند.
وی گفت: وقتی مراجعات اورژانس با حجم ثابت پرسنل و پزشک، در ۱۰ روز ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده، استرس و فشاری زیادی به ما وارد می شود.
دکتر رضوان با اشاره به اهمیت سطح بندی مراجعه بیماران، اظهار کرد: وقتی که افراد احساس می کنند علائم بیماری را دارند در ابتدا باید به مراکز بهداشتی و پزشک عمومی مراجعه کنند و اگر شرایط نامناسبی داشتند به بیمارستان ارجاع داده می شوند.
وی ادامه داد: در بیمارستان سینا با مشکل حضور نیروی کارشناس و پزشک مواجه هستیم و در این ایام، واقعاً نیروهای ما از حجم بالای کار، فرسوده شدند و ما پزشک جایگزین نداریم.
رییس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا خاطرنشان کرد: کادر درمان با تمام ظرفیت، ارائه خدمت می کنند و بیشتر از این کاری نمی توانند انجام دهند بنابراین وقتی بیمارستان سرشار از بیمار است و تخت خالی وجود ندارد، تجمع بیهوده و ایجاد اختلال در کار بیمارستان، به ضرر بیماران است.
وی در رابطه با مشکل کمبود سرم در کشور، بیان کرد: با تمهیدات مسئولین استانی، کمبود سرم در بیمارستان ما احساس نشد و مشکلی نداشتیم.
دکتر رضوان در رابطه با نیاز این بیمارستان به دستگاه اکسیژن ساز، توضیح داد: ما اکسیژن را سانترال بالای سر بیمار می رسانیم بنابراین کپسول اکسیژن پاسخگوی نیار ما نیست و مشکل اصلی ما کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز است.
وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون منع خاصی ندارد و فقط محدودیت در خانم های باردار وجود داشت که آن‌ها هم می توانند از واکسن سینوفارم استفاده کنند.
رییس مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا گفت: عوارض واکسن در مقایسه با ابتلا به این بیماری اصلا چشمگیر نیست و شایعات مطرح شده از سوی افراد ناآگاه بیان شده است.
وی خاطرنشان کرد: در تمام روزها و شب ها دغدغه ای به جز ارائه خدمت به بیماران نداریم، نگران جان بیماران هستیم و وقتی ظرفیتی برای پذیرش بیماران نداریم، ناراحت میشویم اما واقعاً بیش از این امکان ارائه خدمت نداریم.

 

کدخبر: 716532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟