دلتا به کوچک و بزرگ رحم نمی کند/ بخش کووید بیمارستان کودکان تخت خالی ندارد

به گزارش خبرگزاری رکنا از کرمانشاه، فریبا ویسی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص  وضعیت کرونا و درگیری کودکان، اظهار داشت: سویه دلتا تاکنون بیش از ۲۰ جهش داشته که ۲ تا از جهش‌های بارز آن دو ویژگی خطرناک سرایت‌پذیری بالا و طول مدت سرایت‌پذیری بوده است.

وی ادامه داد: سویه دلتا به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند و بسیاری از کودکان به دلایل ناشناخته، شاید به دلیل اینکه پوشش واکسیناسیون فعلا در دنیا وجود ندارد و هیچ داروی قطعی برای آن وجود ندارد بسیار مستعدتر هستند.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی تصریح کرد: به همین دلیل از ابتدای تیرماه بار مراجعه کودکان مبتلا به کووید و مشکوک به علائم کرونا، بیش از سه برابر شده و بار بستری نسبت به ماه‌های قبل در مردادماه حدود چهار برابر افزایش یافته است.

ویسی بیان کرد: علی‌رغم تمام هشدارها کسی باور ندارد کرونا دلتا رحمی ندارد. در هفته اول شهریورماه هیچ تخت خالی در بخش کووید بیمارستان محمد کرمانشاهی برای کودکان نداشتیم.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هر روز بیش از ۱۵۰ نفر مراجعه داریم، ادامه داد: تعداد مراجعان بیمارستان در کلینیک تخصصی و اورژانس در مردادماه بیش از ۸ هزار نفر بوده که حدود ۵۰ درصد آن‌ها مبتلا به کرونا بودند که امکان بستری همه را نداریم و بیش از ۸۰ درصد درمان سرپایی می‌گیرند.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی میزان مرگ و میر در کودکان به علت ابتلا به کرونا را کم اعلام کرد و گفت: کرونا بیماری هزار چهره‌ای است و ممکن است درگیری دیگری را در آینده برای کودکان ایجاد کند.

ویسی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها کودکان سبب عارضه‌ای می‌شوند که غیرقابل برگشت است، متأسفانه هفته گذشته کودکی ۶ ساله‌ای که اصلا بیماری زمینه‌ای نداشت، به‌علت درگیری خانوادگی مبتلا و با یک آسیب مغزی خیلی شدید که غیرقابل درمان بود جان خود را از دست داد.

وی در خصوص بازده سنی خاص درگیری کودکان، گفت: مبتلا از نوزاد یک روزه تا ۲۹ روزه داریم، مراجعان از سنین مختلف است و تابع قاعده خاصی نیست از سه تا هفت هشت سال بیشترین مراجعان است.

رئیس بیمارستان محمد کرمانشاهی در پایان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد درگیری خانوادگی سویه دلتا هستیم، مواظب فرزندان خود در کوچه و پارک‌ها باشید، آن‌ها را رها نکنید.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 716237 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟