رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی ضایع کردن حق الناس است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی ایشقلی یول که از شبکه استانی سبلان پخش می‌شد با تقدیر از هیئات مذهبی بابت برگزاری باشکوه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: بالاترین ارادت به ساحت قدسی اباعبدالله الحسین (ع) توبه از گناهان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضایع کردن حق الناس است و کسانی که حق الناس را ضایع کنند قطعا در اردوگاه اباعبدالله الحسین (ع) جایگاهی ندارند.

امام جمعه اردبیل به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه بیان کرد: امروز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مملو از بیماران کرونایی است و بخش‌های مختلف درمانی به محل بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: اگر عزم ملی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نباشد بر اساس اظهارات کارشناسان حداقل تا سه سال دیگر با این ویروس منحوس دست به گریبان هستیم.

وی تاکید کرد: پروردگار متعال در قرآن کریم می‌فرماید؛ نزول بلا برای بازگشت به سوی پروردگار است؛ در این ایام باید دعا، نیایش و تضرع ما برای رهایی از این ویروس منحوس بیشتر باشد. در روز‌هایی که بیماری کرونا در جامعه تشدید شده و برخی افراد به واسطه آن در تنگنای اقتصادی قرار دارند، باید در جهت رفع مشکلات یکدیگر و به‌خصوص نیازمندان بیشتر اهتمام داشته باشیم.

امتحان الهی نمایندگان مجلس در رای به وزرای پیشنهادی دولت

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان مجلس این روز‌ها در امتحان سنگین رای به شایستگی‌ها قرار دارند.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید در رای دادن به وزرای پیشنهادی دولت به غیر از شایستگی مساله دیگری را در نظر داشته باشند. لیاقت و مدیریت مهم‌ترین مساله برای رای به وزرا باشد.

مدیریت صحیح منابع انسانی راه رفع مشکلات کشور

عاملی مدیریت صحیح منابع انسانی را مهم‌ترین راه رفع مشکلات کشور دانست و بیان کرد: امروز چشم مردم به مسؤولان و وزرای دولت است تا با مدیریت صحیح و جهادی مشکلات جامعه را رفع کنند.

وی ادامه داد: سرعت تحولات در جهان بسیار زیاد است و از این‌رو در این وضعیت به مسؤولانی توانمند و شایسته نیاز داریم تا از تحولات جهانی عقب نباشیم. امید مردم امروز به مدیران توانمند برای رفع مشکلات است و نباید این امید به یاس تبدیل شود.

آمریکا پس از ۲۰سال حضور در افغانستان به هرج و مرج رسید

امام جمعه اردبیل در ادامه به ابراز نگرانی اروپا از بابت غنی‌سازی ۶۰ درصدی در ایران اشاره کرد و گفت: باید از اروپا این سوال را کرد که چرا این ابراز نگرانی از بابت اسرائیل که به بمب‌های هسته‌ای، بیولوژیکی، میکروبی و ... مجهز است، وجود ندارد؟

وی ادامه داد: باید به آنان گفت که برای کشور ما نیز تحریم‌ها بسیار نگران‌کننده است که باید سریعا رفع شود.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: آمریکا در افغانستان به نقطه هرج و مرج رسیده به‌طوری‌که بیش از ۱۰هزار آمریکایی در محاصره طالبان قرار دارند و این مساله هیبت آمریکا را به کل از بین برد.

عاملی گفت: براساس اظهارات نمایندگان آمریکا، این کشور در طولانی‌ترین جنگ خود در افغانستان به هرج و مرج رسیده و محاسبات نظامی به کل به‌هم خورده است.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

 

کدخبر: 713874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟