نشست مشترک توسعه همکاری در راستای قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا

به گزارش رکناازرشت، نشست مشترک روسا و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر گیلان در راستای توسعه همکاری‌های مشترک در قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در محل دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد

در ابتدای این نشست سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و همچنین تقدیر از تلاش‌ها و خدمات مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در کنار دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای خدمت‌رسانی و خدمتگزاری به مردم آمادگی کامل دارد.

غلامی با توجه به شرایط استان گیلان در دوران پاندمی کرونا افزود: استان گیلان با توجه به شرایط خاصی که دارد باید بیش از گذشته به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات مورد توجه واقع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به بیانات داهیانه مقام معظم رهبری در خصوص بیماری کرونا گفت: جمعیت هلال احمر استان گیلان از ابتدای شیوع ویروس کرونا همواره تلاش کرده است تا در این راستا ضمن ایفای مسئولیت های اجتماعی خود از تمام ظرفیت های موجود در زمینه مقابله با این پدیده و همکاری با سایر دستگاه ها علی الخصوص دانشگاه علوم پزشکی استفاده نماید.

سیاوش غلامی همچنین در این نشست استفاده از توان بانک امانات تجهیزات پزشکی در جهت کمک به بیماران کرونایی و آماده سازی مرکز توانبخشی به عنوان مراکز واکسیناسیون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیز توسعه ظرفیت فعالیت های امدادی در مبادی خروجی و ورودی شهرهای استان با همکاری سازمان های ذیربط در کنترل ترددها را از دیگر برنامه های جمعیت هلال احمر استان گیلان در این راستا بیان کرد‌.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین با اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر برای کمک به کادر درمان استان و همچنین فراخوان اعضای داوطلب خدمت به منظور تسریع در روند واکسیناسیون ،بر ضرورت ادامه فعالیت های جاری و گسترش سطح کمی و کیفی فعالیت ها در زمینه مقابله با بیماری کرونا تا مهار قطعی این همه گیری تاکید کرد.

در ادامه دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن خیرمقدم به مدیرعامل و معاونین جمعیت هلال احمر استان‌ گیلان و تقدیر و از همکاری و تعامل آنان با این دانشگاه در راستای خدمت مردم اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود با این بیماری مقابله نموده‌ایم و همچنین با تلاش و جانفشانی و فداکاری همکاران تاکنون توانسته‌ایم با این بیماری‌ها مبارزه کنیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان افزود: از حمایت‌ها و مساعدت‌های جمعیت هلال احمر استان‌ گیلام برای حفظ سلامت مردم و همکاری های موثر آنان با دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن اشاره به همدلی دستگاه های اجرایی در زمینه مهار ویروس کرونا گفت: امیدوارم که از این شرایط سخت عبور کنیم و با مساعدت و همدلی دستگاه‌های اجرایی به مردم خدمات آبرومندانه و رضایت بخشی تقدیم کنیم چرا که رسالت اصلی ما خدمتگذاری به مردم شریف استان گیلان است.

سالاری با اشاره به پیک پنجم کرونا در استان گیلان اشاره کرد و افزود: سیر ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور و استان گیلان در موج اخیر که به پیک پنجم خوانده می‌شود، روند صعودی به خود گرفته و روزانه به گسترش بیماری افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ‌ بر دو هزار نفر بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند و مراجعات بیماران به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان‌ها نشان از تداوم این سیر صعودی خبر می‌دهد، لذا همکاری جمعیت هلال احمر در این راستا کمک شایانی به ما می کند.

شایان ذکر است است؛ در ادامه این نشست حاضران در رابطه با موضوعات و مباحث مطروحه به بحث و تبادل  نظر پرداختند.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 713269 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟