برای کنترل کرونا حرم امام رضا(ع)  باید تعطیل شود

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، اعضاء هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با هدف پیگیری همکاری و شناسایی راهکار‌های برون رفت استان از شرایط حاد کرونایی با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد خواستار سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در مشهد شدند و تقاضا کردند برای کاهش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا سهمیه داروی استان تا سه برابر سهمیه فعلی افزایش یابد.

در این دیدار همچنین اعضای هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت فضای مجازی در عزاداری‌های محرم و صفر تاکید کردند و افزودند: شرایط شهر به قدری وخیم است که تعطیلی حرم مطهر رضوی ضروری به نظر می‌رسد برگزاری مراسم ختم متوفیان، باز بودن استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی یعنی استقبال از مرگ؛ همچنین بایستی نظارت بر فعالیت هیأت‌های مذهبی توسعه یابد و از تردد دسته‌های عزاداری در شهر جلوگیری شود.

همچنین در این دیدار بر سوق دادن نذورات و کمک‌های خیرین به سمت اهداء ماسک به مردم حاشیه شهر، آموزش و اهداء اقلام مورد نیاز مثل کپسول اکسیژن تأکید شد.

اعضاء هیأت مدیره نظام پزشکی مشهد در ادامه بر کاهش تعداد مسافران از طریق ورودی‌های زمینی، ریلی و هوایی به طور واقعی و انجام اجازه به سفر‌های صرفا ضروری از این طرق تاکید کرده و ادامه دادند: امروز اگر سفر‌های رفت و برگشت مشهد کنترل نشود، بحران به همه کشور تسری پیدا خواهد کرد.

در ادامه همچنین به موضوع کمبود سرم اشاره و بیان شد که سرم برای درمان سرپایی علاوه بر بیمارستان‌ها باید در داروخانه‌ها هم توزیع شود.

توصیه به افزایش مراکز تزریق «رمدیسیویر» و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و مراکز کلینیکال تحت پوشش سازمان نظام پزشکی نیز از سایر پیشنهادات مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه پزشکی شهر به استاندار بود.

کدخبر: 712600 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟