به گزارش رکنا از گرگان،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله گفت:  با اجرای عملیات حفظ و حراست از عرصه ها در ابتدایی سال 30 هکتار از زمینهای ملی این شهرستان رفع تصرف شد.

محمدصادق بشکوفه گفت: با نخستین بارش پاییزی عملیات احیای این عرصه‌ها با گونه‌های جنگلی ومرتعی انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از تصرف زمین های ملی، اهداف خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری در این زمینه متمرکز کرده است.

محمدصادق بشکوفه افزود: زمینهای تصرف شده پس از پیگیری های واحد حقوقی و همکاری مقام قضایی، نیروی انتظامی و شورای حفظ حقوق بیت المال رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

وی گفت: در بسیاری موارد اشخاصی آگاهانه یا به لحاظ اطلاع نداشتن مبادرت به خرید وفروش و سرمایه گذاری در زمینهای ملی می کنند که علاوه بر خسارت مالی تحت تعقیب قضایی نیز قرار می گیرند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلاله گفت:  شهرستان کلاله ۴۵هزار هکتار عرصه جنگل طبیعی، ۲۳هزار هکتار جنگل دست کاشت و ۵۵هزار هکتار مرتع دارد.

محمدصادق بشکوفه افزود: عرصه های منابع طبیعی از سرمایه ملی و متعلق به مردم است و حفاظت از این عرصه ها یکی از وظایف و تکالیف اصلی این اداره به شمار می رود.

وی یادآورشد: شماره تلفن 1504  و 139 امداد جنگل ومرتع بصورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش درخصوص تخلف های مرتعی و جنگلی است.


گرگان/کرامتی

کدخبر: 709914 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟