تاثیر توسعه ورزش اتومبیل‌رانی و موتورسواری بر ارتقا امنیت و کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش رکنا از لرستان، حشمت امان الهی روز دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت اتوموبیل رانی وموتورسواری لرستان ،اظهارکرد: ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری از آن ورزش هایی است که علاقه مندان خاص خودش را در استان دارد.

 وی با بیان اینکه اتومبیل رانی و موتورسواری یک ورزش مهیج است که در خیابان ها و کوچه ها جوانان  زیادی هیجان خود را با این ورزش نشان می دهند،افزود: تخلیه این انرژی  به  برنامه ریزی و سازماندهی خاص خود نیاز دارد تا بتوان این جوانان علاقه مند را مدیریت کرد.

امان الهی با اینکه اداره کل ورزش وجوانان لرستان برای توسعه ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری در کنار این هیئت خواهد بود، تصریح کرد: اتومبیل رانی و موتورسواری باید در همه شهرستان های لرستان  فعال شود ؛ البته این هیت در برخی از شهرستان ها فعالیت هایی دارد وعلاقه مندان حتی اقداماتی در جهت راه اندازی  و آماده کردن پیست های اتومبیل رانی و موتورسواری با کمک بخش خصوصی و اداره کل ورزش وجوانان استان  انجام داده اند  تا هم انرژی خود را در این مسیر تخلیه کرده و هم به بحث ورزش قهرمانی ورود کنند .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان  با تاکید براینکه رییس هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان لازم است ارکان هیئت را مشخص کند، یادآورشد: باید کلاس های آموزشی را در اولویت قرار داد و  از تمام ظرفیت های موجود برای توسعه این ورزش  استفاده کرد.

 وی با اشاره به  بحث استاندارد سازی این ورزش در استاننیزگفت: رییس هیئت اتومبیل رانی وموتورسواری   باید بحث بیمه ورزشکاران این رشته و همچنین بیمه تجهیزات و وسائط نقلیه را مد نظر قرار داد.

امان الهی با بیان اینکه وسائط نقلیه باید برای پیشگیری از اتفاقات وحوادث احتمالی برای ورزشکاران این رشته ساماندهی شود، خاطر نشان کرد: مدیریت  استعداد ها در این رشته ورزشی هم  به بحث امنیت ودلواپسی خانواده هایی که جوانان علاقه مندی در اتومبیل رانی ومتورسواری  دارند کمک می کند  وهم می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش دهد .

 

مهدی زکی‌پور| رکنا لرستان 

کدخبر: 706390 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟