تمهیدات لازم برای مقابله با موج پنجم شیوع کرونا در مشهد فراهم شد

به گزارش خبرنگار رکنا، علی اصغر انجیدنی در این خصوص افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تخت‌های بیمارستانی عادی و ویژه به تعداد کافی برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی فراهم کرده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دایر است و برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی از امکانات تمامی بیمارستانهای خصوصی نیز برای بستری این بیماران کمک گرفته شده است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی در مناطق زیرپوشش این دانشگاه را یک هزار و ۵۰۰ تخت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۷۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که حدود ۱۸۰  نفر آنان در بخشهای مراقبتهای ویژه هستند.

وی با بیان اینکه سویه هندی ویروس کرونا موسوم به دلتا از انواع دیگر این ویروس خطرناک‌تر و دارای سرعت انتشار بیشتری است افزود: بیش از ۳۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی زیر پوشش این دانشگاه مبتلا به نوع هندی این ویروس هستند و این امر نشان دهنده مواجهه با موج پنجم شیوع کرونا با سویه هندی آن است.

دکتر انجیدنی ادامه داد: استان‌های همجوار به ویژه استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور با شرایط حاد کرونایی و وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا روبرو هستند و با توجه به نزدیک بودن این استان‌ها به خراسان رضوی و ترددهای بین استانی ممکن است شرایط و وضعیت این استان نیز تغییر کند.

کدخبر: 702725 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟