۹۰درصد از تسهیلات کرونا در نیشابور پرداخت شد

به گزارش خبرنگار رکنا، علیرضا قامتی در جلسه ستاد کرونا افزود: از ۶فروردین پارسال پس از ابلاغ تسهیلات کرونا به بانک‌ها تاکنون سه هزار و ۵۹۱ فقره پرونده تشکیل و پنج هزار و ۳۸ مورد اشتغال مورد حمایت قرار گرفته و در این بخش بیشترین تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌های ملی، تجارت و صادرات بوده است.

وی اظهار داشت: طی این‌ مدت در بخش وام‌های ودیعه مسکن یک هزار و ۳۵۹ فقره درخواست بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده و یک هزار و ۵۵۰ نفر از بیمه بیکاری بهره‌مند شدند و در همین شرایط بیش از سه‌هزار اشتغال‌زایی جدید صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی انجام شده در پیک‌ چهارم کرونا روند ابتلا و بستری نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و در این‌ چارچوب امسال در طی مدت انتخابات بخش ناظرین بهداشت به حوزه‌های رای‌گیری برای حفظ سلامت شهروندان اضافه شد.

وی عنوان کرد: تاکی بر رعایت قانون، شرع و رعایت اخلاق بوده و در بخش کرونا قوانین ستاد ملی کرونا فصل‌الخطاب است و همه تلاش ما کاهش مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی است.

رئیس دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور نیز گفت: تاکنون ۳۰هزار و ۶۰۰ نفر در نیشابور، فیروزه و زبرخان واکسن‌کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ نفر به طور کامل واکسینه شده‌اند.

دکتر محسن عظیمی‌نژاد افزود: از ابتدای شیوع کرونا حدود ۴۵درصد از کادر درمان نیشابور به کرونا مبتلا و سه نفر فوت کردند و طی این مدت ۱۰مرکز جامع سلامت در بخش بیماریابی مشارکت جدی داشته و بالغ بر یکصدهزار نفر از این طریق شناسایی و به پزشکان ارجاع داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: رابطه معکوسی بین مراجعین سرپایی، بستری‌ها و میزان مرگ و میر بر اثر کرونا وجود دارد و هر‌چه سریع‌‌تر شناسایی و مراجعه به پزشک انجام شود میزان‌ مرگ‌ومیر کمتر بوده و در پیک سوم با ۲۳۵ فوتی بیشترین میزان را نسبت به سایر پیک‌ها داشتیم.

وی بیان کرد: موج دوم و سوم کووید ۱۹ در نیشابور در مقایسه با کشور تقریبا یکسان بوده اما در پیک چهارم تفاوت معناداری را شاهد بوده و تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا کمتر از میانگین کشوری است و در پیک سوم با ۲۵۰ بستری بیشترین میزان ابتلا را در نیشابور داشتیم و در پیک چهارم حتی نسبت به پیک دوم تعداد بستری‌ها کمتر بوده است.

مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کدخبر: 700748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟