رشد هوشمند شهری با تکیه بر تخصص

با نزدیک شدن به زمان انتخابات در شورای شهر و ریاست جمهوری  توجه به ساختار های شهری از مولفه های مهم در جلب اعتماد مردم برای انتخاب افراد اصلح در شورای شهر را دارد.

با این نگرش مهندس محمد صبوری از متخصصان حوزه شهری و استاد دانشگاه نگاهی ویژه به تخصص و در کنار آن شهر هوشمند در قالب حضور نامزد های شورای شهر به این مقوله را دارد که در قالب یک یادداشت تقدیم خوانندگان رکنا می شود .

ورود افراد کارآمد در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و کسانی که قصد دارند عضوی از شوراهای اسلامی باشند، علاوه بر داشتن شرایط عضویت در شوراها باید به قوانین و مقررات اداره شهر و روستا آشنا بوده و بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.IMG-20210614-WA0037

رشد هوشمند شهری نوعی برنامه ریزی برای رشد حومه شهرها و نظریه حمل و نقل است که تمرکز بر رشد متوازن در مرکز شهر برای اجتناب از گسترش نامعقول و تراکم بی حساب ، با گرایش به سمت جابجایی مناسب ، با تعیین مسیرهایی برای پیاده روی و دوچرخه سواری ، توسعه همه جانبه با میزان مناسبی از حق انتخاب محل سکونت برای شهروندان است.

رشد هوشمند شهری دیدگاهی بلندمدت ، با بررسی های ناحیه ای و حمایت از برنامه های کوتاه مدت دارد. اهداف این برنامه عبارت از حصول حس واحد اجتماعی و مکانی در افراد ؛ توسعه حمل و نقل ، اشتغال و انتخاب محل سکونت ، توزیع متوازن هزینه ها و منافع توسعه ، حفظ و بهبود منابع طبیعی و فرهنگی ، و ارتقا رفاه اجتماعی می باشد.

محمد صبوری -متخصص امور شهری ، استاد دانشگاه 

کدخبر: 696597 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟