واریز وجه مطالبات گندمکاران مازندران

به گزارش خبرنگار رکنا از ساری ، کشاورزانی که تا تاریخ 16 خرداد ماه سالجاری محموله های گندم خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران تحویل و اطلاعات آن در سامانه جامع خرید تضمینی بانک کشاورزی ثبت گردید، مطالبات خود را دریافت کردند.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان این مطلب اظهار داشت: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم تاکنون 31 هزار و 135 تن گندم از کشاورزان مازندران خریداری گردید که اسناد ثبت شده در سامانه بانک به ارزش 368 میلیارد و 736 میلیون ریال تاکنون پرداخت شد.
عباسعلی وفائی نژاد همچنین اعلام کرد: به منظور تسهیل در تحویل و فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زحمتکش استان تعداد 5 مرکز به مراکز سال گذشته اضافه شد و 28 مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه های آرد سازی و سیلوهای بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی در نظر گرفته شده که بنا به نیاز شهرستان ها بازگشایی خواهد شد.
وی افزود: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و 1 درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌شود.
وفائی نژاد گفت: کشاورزان سطح زیر کشت گندم خود را در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت کنند، زیرا خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه مذکور ثبت نام نکرده اند انجام نخواهد شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران افزود: کشاوزران در زمان تحویل محصول کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند تا همکاران مستقر در مراکز خرید در اسرع وقت نسبت به ثبت اطلاعات کشاورزان و میزان گندم تحویلی و ارسال فایل اطلاعات جهت تسریع در پرداخت وجه توسط دولت اقدام گردد.


انتهای متن / عباسی نیک

کدخبر: 696437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟