واریز ۱۰۰۰میلیارد ریال دیگر به حساب گندمکاران/ نوبت واریز بعدی طی امروز یا فردا

رکنا اقتصادی: یزدان سیف امروز با اعلام این خبر، افزود: مراکز شرکت بازرگانی دولتی در سراسر کشور از ابتدای سال جاری تاکنون هشت میلیون و ۸۴۲ هزار و ۸۲ تن گندم در قالب خرید تضمینی از کشاورزان تحویل گرفته اند و خرید این محصول همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش ریالی گندم تحویلی را ۱۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان بیش از ۷۷ هزار میلیارد ریال معادل ۶۷ درصد به حساب کشاورزان واریز شده است.

به گفته سیف آخرین واریز در روز چهار شنبه به مبلغ یک هزار میلیارد ریال بوده است.

وی از واریز بخش دیگری از مطالبات گندمکاران طی امروز و فردا خبر داد و گفت: به محض تامین اعتبار واریز انجام خواهد شد.

این مسئول با رد ادعای تاخیر سه ماهه در پرداخت مطالبات گندمکاران برخی استان ها، گفت: گندمکارانی که تا پایان خرداد محصول خود را تحویل داده اند 100 درصد بهای آن را دریافت کرده اند و کشاورزانی که بعد از این تاریخ محصول خود را تحویل داده اند حداقل 50 درصد مطالبات را طی 2 تا 3 روز و باقی مانده آن را به مرور دریافت خواهند کرد.

سیف خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم دولت امسال روش جدیدی برای پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار در نظر گرفته شد، در این روش گندمکاران بهای محصولشان را در دو مرحله دریافت می کنند؛ به این ترتیب که نیمی از بهای محصول در هنگام تحویل گندم و مابقی آن را در اسرع وقت به حسابشان واریز می شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در حالی از ادامه واریز مطالبات گندمکاران خبر داد که کشاورزان برخی از استان ها همچون استان فارس در تماس با این سایت خبری از تاخیر 3 ماهه دولت در پرداخت مطالبات خود گفته اند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303811 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟