اولین اسکله پشتیبان ماهیان دریایی در قفس احداث می شود

به گزارش رکنا،حسن اسحاقی ظهرسه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی صید ماهیان استخوانی اظهار داشت: رد حوزه کیلکاماهیان به رغم کاهش ۲۸ درصدی از نظر اقتصادی با رشد پنج درصدی مواجه بودیم.

وی پرورش ماهی در قفس و مزارع کشاورزی را از جمله طرح‌ها در استان بیان کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در آمل اجرا شده است.

وی با عنوان اینکه مازندران در تولیدات گرم آبی دارای رتبه است، درباره صید کرال گفت: در استان شرایط برای صید کرال وجود ندارد.

اسحاقی مکانیزاسیون مزارع شیلاتی را از جمله برنامه‌ها برشمرد و گفت: در پی آن هستیم تا سود تسهیلات مکانیزه را کاهش دهیم تا رغبت تولیدکنندگان برای دریافت آن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات مازندران قفس‌های دریایی را از مزیت‌های غرب استان بیان کرد و گفت: این گونه بسیار بازارپسند بوده و کیفیت بالایی دارد و نقاطی به عنوان کلنی و مزرعه در قفس در دریا مشخص شده است.

وی برنامه تولید را ۵۰۰ تن بیان کرد و گفت: در برنامه جهش تولید و افزایش برنامه سالانه ۷۰۰ تن تولید درنظر گرفته شده است.

اسحاقی اسکله پشتیبانی را لازمه توسعه طرح ماهیان قفس دریایی بیان کرد و گفت: اولین اسکله پشتیبان با مشارکت بخش خصوصی در غرب مازندران اجرا می‌شود.

وی گفت: چهار نقطه در سطح مازندران برای ایجاد اسکله پشتیبان درنظر گرفته شد و قرار بود بودجه ملی تخصیص داده شود که متأسفانه هیچیک به مرحله بهره برداری نرسیده است.

رضوانی مدیر شیلات نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز با اشاره به پرورش ماهی در قفس دریایی اظهار داشت: این منطقه در حوزه پرورش ماهی در قفس عنوان خوبی را در کشور دارد.

انتهای خبر/عباسی نیک 

کدخبر: 694859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟