موافقت اصولی اجرای ۱۳۴ اسکله تفریحی در سواحل مازندران

به گزارش رکنا، به نقل از دبیرخانه ستاد اطلاع رسانی دولت در مازندران، با پیگیری استاندار؛ سازمان بنادر با صدور موافقت اصولی اجرای ۱۳۴ اسکله تفریحی در سواحل مازندران موافقت کرد.

در نشستی با حضور محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران و معاونین این سازمان در تهران؛ با صدور موافقت اصولی اجرای ۱۳۴ اسکله تفریحی در استان و ارایه تسهیلات لازم به این منظور از سوی سازمان بنادر و دریا نوردی کشور، موافقت لازم صورت گرفت. ‎

مازندران هیچ گاه در حد ظرفیت و توانایی خود نتوانسته از اقتصاد گردشگری از جمله در سواحل و دریا بهره گیری کند و مزیتِ بزرگ این حوزه عملا تاکنون در استان مورد غفلت قرار گرفته و نقش ناچیزی در رشد فعالیت های گردشگری و اقتصادی داشته است.

ایجاد بستر جهت اجرای طرح های گردشکری ساحلی نظیر تفرجگاه های ساحلی هم برای گردشگران و هم برای ساکنین استان در جهت توسعه اقتصاد توریسم؛ تقویت گردشگری دریایی استان با دستور استاندار و تشکیل یک گروه کاری برای شناسایی ۱۳۴ اسکله دارای قابلیت برای راه اندازی مکان های تفریحی، توریستی و پذیرایی با اولویت مکان های دارای دسترسی و پس کرانه مناسب بمنظور گشت دریایی، ارایه ورزش های آبی، پذیرایی در داخل دریا، حمل و نقل بین شهری و… در کنار توسعه گردشگری روستایی در قالب اجرای طرح های بومگردی و استفاده از ظرفیت آب بندان های استان و تبدیل آن ها به مکان های طبیعی و گردشگری از جمله اقدامات شایان توجه در حوزه های مغفول مانده در استان در یکسال اخیر است.

طرح اسکله های دریایی که برای نخستین بار در کشور مطرح و اجرا می شود، زمانی می توانست به تحقق نزدیک شود که سرمایه گذاران آن آماده و فرآیند سرمایه گذاری از سوی دستگاه های اجرایی کوتاه و تسهیل شود و اعتبارات و تسهیلات لازم به این منظور به طرح یاد شده اختصاص یابد.

شایان ذکر است که جانمایی این اسکله ها پیشتر مورد موافقت دستگاه های مسئول قرار گرفت.

استاندار مازندران که با جدیت؛ اجرای طرح مزبور را پیگیری می نماید، امروز در نشست با رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و معاونین این سازمان، تایید موافقت اصولی این طرح ها و قول مساعد را برای اختصاص اعتبار و تسهیلات برای اجرای این طرح ها با بهره کم از رییس سازمان اخذ نمود.

در این طرح بجای انتخاب ۱۳۴ مشاور؛ در جهت کاهش هزینه های سرمایه گذاری و تسریع در اجرای طرح ها یک مشاور انتخاب می شود و بعد از ارایه موافقت اصولی که توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان بنادر و دریانوردی کشور صورت می گیرد، همزمان با ایام الله دهه فجر و در یک زمان اسکله ها به سرمایه گذار سپرده می شود.

از جمله مزایای قابل ذکر؛ آن که سرمایه گذار بدون مراجعه برای اخذ استعلامات لازم به دستگاه های مسئول در زمان طولانی، مجوز سرمایه گذاری را با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان بنادر و دریانوردی کشور دریافت می نماید.

اکنون ۱۲۰ سرمایه گذار برای انجام سرمایه گذاری در این طرح آماده و پای کارند و هزینه مشاوره برای سرمایه گذاری صفر شده است.

در این جلسه با توضیحات و تاکیدات استاندار، بیشترین میزان همکاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جهت تسهیل روند سرمایه گذاری، ارایه تسهیلات و کاهش هزینه های سرمایه گذاری مورد موافقت قرار گرفت و رییس سازمان بنادر در این موارد قول همکاری کامل داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 537565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟