اولیا نگران برگزاری امتحانات حضوری نباشند

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، مهرداد ویسکرمی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از بحث‌هایی که در بحث امتحانات دانش‌آموزان مطرح هست موضوع حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم بوده که نهایی حساب می‌شود مخصوصاً دیپلم که در کنکور تأثیر مثبت دارد.

وی اظهار داشت: امتحانات این پایه‌ها باید با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی عدالت و نکات آموزشی حضوری انجام شود تا شک و شبهه‌ای در سرنوشت داوطلبان وجود نداشته باشد؛ در امتحان مجازی و غیرحضوری این امکان قابل اعتماد نیست و ممکن است مشکلاتی داشته باشد.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس عنوان کرد: تجربه برگزاری کنکور کارشناسی، ارشد و دکتری را در وضعیت کرونا داشته‌ایم و طبق بررسی که سازمان سنجش انجام داده‌اند به‌طور معناداری باعث گسترش کرونا نشده است.

ویسکرمی گفت: تعداد پایه‌های دوازدهم و نهم محدود است و می‌توان با بسیج تمامی امکانات مدرسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امتحانات را به صورت حضوری برگزار کرد.

وی در خصوص اعتراضات انجام شده نیز افزود: به نظرم نباید مسائل قانونی کارشناسی شده را ربط به اعتراض و مسائل این‌چنینی داد. والدین مواظب باشند کسانی که قصد تشویش اذهان عمومی دارند در دام آن‌ها نیفتند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه قبل از برگزاری آزمون محل آزمون توسط آموزش‌وپرورش ضدعفونی می‌شود و خانواده‌ها و مدارس بسته‌های ضدعفونی و بهداشتی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند تصریح کرد: با توجه به تجربه‌های موفق که داشته‌ایم جای نگرانی وجود ندارد، اصل بر همین است که امتحانات حضوری برگزار شود و معقول است ما نمی‌توانیم آنها را عقب بیندازیم یا اینکه غیرحضوری که مطمئن نیست برگزار شود بنابراین تصمیم درستی هست.

 

کدخبر: 685957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟