تهیه سند راهبردی آمایش لرستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم‌آباد، سمانه حسن پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به اینکه سند راهبردی آمایش لرستان بر اساس مطالعات و بروزرسانی‌های لازم در سال ۹۹ تهیه شده است افزود: در جلسات فشرده کاری در سازمان برنامه و بودجه کشور با دستگاه‌های ملی مربوطه این سند مهم به تصویب رسید و این سند برای اجرا به فرمانداران، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و… ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که این اسناد تمام مراحل تهیه و تصویب را در کشور طی کرده‌اند اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی باید نکات مربوط به حوزه خود را در این سند امضا و اجرا کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: بر اساس ابلاغیه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تصویب‌نامه این سند عملاً نقشه راه توسعه استان است.

۵۳ درصد از اسناد خزانه بدون استفاده باقی مانده است

حسن پور در ادامه اظهار داشت: اعتبارات عمرانی لرستان از ۹۵۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به یک میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده که ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیوست شماره یک از ۸۳۶ به یک میلیارد و ۵۳۲ میلیارد تومان رسیده که ۸۳ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: از جمع اسناد خزانه ۲۵۲ میلیارد تومانی استان تقریباً ۵۳ درصد مانده داریم، بیشترین حجم مانده مربوط به شرکت آب‌منطقه‌ای، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی و چند دستگاه دیگر است که با آن‌ها در این رابطه صحبت‌های لازم انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: در قانون ۱۴۰۰ تعداد ۴ پروژه جدید به مجموعه پروژه‌ها اضافه شده، البته این مهم به اخذ مجوز ماده ۲۳ از کمیسیون مربوطه وابسته است.

حسن پور یادآور شد: در خصوص اعتبارات استان لرستان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰، علاوه بر حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات مندرج در جدول ۱۰۰۱ قانون بودجه، مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی، عشایری و محرومیت زدایی به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای پروژه‌های ملی و ملی استانی در پیوست شماره (۱) برای پروژه‌های استان تصویب شده است.

پارسا /خرم آباد 

 

کدخبر: 684722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟