اجرای ۱۲ پروژه عمرانی لرستان با مشارکت بخش خصوصی

سمانه حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا در خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان 2.4 درصد جمعیت و 1.8 درصد مساحت کشور را در اختیار دارد و سهم اعتبارات استانی ما 3.7 است که البته ردیف های شناور و متفرقه هم وجود دارد.

وی افزود: بیشتر اعتبارات عمومی ما در ردیف‌های متمرکز گنجانده شده که نقش مدیران استانی ما در این رابطه بسیار پررنگ است؛ تاکنون 250 میلیارد تومان جذب شده و اگر تلاش کنیم با توجه به وضعیت کمترتوسعه یافتگی استان منابع بیشتری نیز می‌توان جذب کرد.

رئیس سازمان مدیریت‌ و برنامه‌ریزی لرستان با بیان اینکه ما دو ردیف اعتباری مشخص هم برای مناطق کمتر توسعه یافته داریم، عنوان کرد: همواره از مدیران استان درخواست می‌کنیم که با مراجعه به وزارتخانه مربوطه اطلاعات استان را سالانه به روز و دقیق کنند تا خللی در سهم اعتبارات لرستان ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: امسال سهم استان از اعتبارات فروش نفت و گاز کاهش یافته اما در اعتبارات توازن، 93 درصد رشد داشتیم همچنین در بخش سرمایه‌های استانی هم با 15 درصد رشد اعتبارات مواجه شدیم.

حسن‌پور تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با همکاری بانک‌ها و بخش خصوصی پروژه‌ها را تأمین مالی کنند کمااینکه در استان از سال 94 تلاش شد که مشارکت بخش خصوصی را توسعه دهیم و در این مدت هم توانستیم 12 پروژه را با مشارکت بخش خصوصی انجام دهیم.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم که برخی چهار خطه‌ها مانند جاده خرم‌آباد - پلدختر را با مشارکت بخش خصوصی پیش ببریم و اخیراً هم پیش نویسی تهیه شده که برای قسمت‌هایی از راه آهن دورود - خرم‌آباد از این شیوه استفاده شود.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا

کدخبر: 666515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟