دستگیری 3 دزدحرفه ای در عملیات خاموش پلیس زن مشهد

طرح تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی برای پیگیری کیف‌زنی‌های حرفه‌ای در مراکز تجاری پرتردد مشهد در دستورکار کلانتری٣۴ بانوان و ماموران کلانتری سجاد این شهر قرار گرفت.

در مرحله اول این عملیات، تیم‌های گشت نامحسوس دایره آگاهی کلانتری بانوان، زن ٣٨‌ساله فراری را که از استان مرکزی به مشهد آمده بود در حال سرقت دستگیر کردند. این زن جوان در بازجویی‌های پلیس به پنج فقره سرقت اعتراف کرد. همچنین پلیس در بازرسی از متهم، یک دستگاه رایانه کیفی و سه دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را کشف کرد.

افسران پلیس زن در ادامه این عملیات، زن ٣٨‌ساله دیگری که از عاملان سرقت‌های تیزدستانه بود را در حال سرقت دستگیر کردند. این زن فراری در تحقیقات اولیه پلیس گفت: «در ١٣سالگی با اجبار خانواده تن به ازدواج ناخواسته با مردی دادم که ١٣سال از من بزرگ‌تر بود. پس از مدتی تحت تاثیر حرف‌های دوستانم قرار گرفتم و با شوهرم سر ناسازگاری برداشتم و سرانجام از شوهرم جدا شدم.»

این زن جوان در ادامه اعترافات خود گفته است که بعد از طلاق با رابطه با دوستان ناباب مشغول کیف‌زنی شده که بعد از مدتی به یک سارق حرفه‌ای تبدیل شده است. این زن جوان نیز در بازجویی‌‌ها به پنج فقره سرقت اعتراف کرد.

در مرحله نهایی این عملیات تیم‌های دایره آگاهی کلانتری سجاد، زن ١٨‌ساله‌ای را که از فروشگاه‌های پوشاک در محدوده آزادشهر و بولوار امامت مشهد سرقت می‌کرد دقایقی پس از ارتکاب جرم و در حال فرار دستگیر کردند که در بازرسی از کیف دستی وی یک قبضه چاقو، یک تیغ موکت‌بری و یک قیچی کشف شد. این زن جوان تاکنون به ١۵فقره سرقت اعتراف کرده است. فرمانده انتظامی مشهد در رابطه با این پرونده به خبرنگار ما گفت: متاسفانه سهل‌انگاری شهروندان در مراقبت از وسایل همراه خود هنگامی که به مراکز تجاری می‌روند، فرصت سوءاستفاده را برای سارقان خیابانی فراهم خواهد کرد.

سرهنگ محمد بوستانی اظهار کرد: متهمان در اعترافات خود گفته‌اند که طعمه‌های آنان آن‌قدر سرگرم تماشای ویترین یا دقت در خرید بوده‌اند که از کیف‌های دستی خود غافل شده و گاهی وسایل همراه خود را روی میز‌های فروشگاه‌ها رها کرده‌اند که این سارقان از سهل‌انگاری چند دقیقه‌ای شهروندان سوءاستفاده کرده و دست به سرقت زده‌اند.

کدخبر: 74698 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟