اعترافات تازه سارقان سِریالی 12 گاوصندوق از خانه ثروتمندان+عکس

در حالی که تحقیقات برای دستگیری متهم فراری این پرونده معروف به الف.سگ ادامه دارد، سردسته این باند حرفه‌ای سرقت که جوانی ٢٨ساله است و س.غ. نام دارد، در مقابل قاضی پرونده قرار گرفت و ادعا کرد: در بنگاه املاک در کنار پدرم مشغول به کار هستم و دو برادر و دو خواهر دارم. یک‌بار به جرم خرید و فروش حشیش دستگیر شده‌ام. من الف.سگ را نمی‌شناختم و هشت ماه پیش با او آشنا شدم. او در این سرقت‌ها هیچ نقشی ندارد و تمام اعترافات و.م. درمورد من دروغ است. او به دلیل اختلاف مالی من را لو داده‌است.
این ادعا‌ها در حالی از سوی این سارق مطرح شد که یکی از همدستانش به نام و.م. ٣۵ساله پس از دستگیری، در بازجویی‌های کارآگاهان پلیس آگاهی، اعتراف کرده‌بود س.غ. از سوی نوه عمه‌اش به او معرفی شده و به دلیل اینکه او جوانی مجرد بوده، مدتی در خانه س.غ. زندگی می‌کرده و از کبوتر‌هایش نگهداری می‌کرده‌است. اعضای این باند سرقت براساس تخصصی که و.م. ‌در بازکردن درب گاوصندوق داشته از او استفاده می‌کرده‌اند. این جریان به گونه‌ای بوده که سردسته این باند مخوف با همدستی الف.سگ، م.پنگوئن و الف.ق. گاوصندوق‌ها را سرقت کرده و و.م. در آن‌ها را برایشان باز می‌کرده‌است.
و.م. متهم دوم این پرونده که برای بار دوم مقابل قاضی قرار گرفته‌بود، خود را عضو یک خانواده‌ پر‌درآمد و برخوردار معرفی می‌کند و هنگامی که به زندان می‌افتد، پس از ضرب و شتم توسط سردسته این باند، منکر اعترافات قبلی‌اش شده و اظهارات خود را به گونه‌ای دیگر بازگو می‌کند.
این جوان ٣۵ساله به قاضی پرونده گفت: پدرم بنگاه اتومبیل دارد. او و مادرم از یکدیگر جدا شده‌ و اکنون جدا از هم زندگی می‌کنند. من چند سالی است که از نیشابور به مشهد آمده‌ام و در اینجا زندگی می‌کنم.
متهم دیگر این پرونده پسری ٣٠ساله ملقب به «پنگوئن» است. او در این سرقت‌ها با سردسته این باند حرفه‌ای همکاری داشته‌است. او که سابقه سرقت و خرید و فروش مواد‌ مخدر را در پرونده‌اش یدک می‌کشد، در حالی که حاضر به همکاری با قاضی پرونده نبود، در رد مستندات قانونی و شرکت‌نداشتن در این سرقت‌ها ادعا کرد: من در آپاراتی در کنار پدرم کار می‌کنم و در این سرقت‌ها نیز نقشی نداشته‌ام. اکنون هم سرگرم کار خودم هستم.
پنگوئن با دیدن عکس ثبت‌شده دوربین مدار‌بسته یکی از واحدهای صنفی که در آن او و دیگر همدستان سارقش در حالی که چهره خود را تغییر داده‌بودند دیده می‌شدند، از این عکس اظهار بی‌اطلاعی کرد و با مظلوم‌نمایی، به قاضی پرونده گفت: من الف.سگ را نمی‌شناسم و تا به حال او را ندیده‌ام. تمام این آتش‌ها از گور و.م. بلند می‌شود. او به خاطر یک اختلاف حساب با س.غ. این بلا را سرم آورده‌است.
دیگر متهم این پرونده پسری ٣٠ساله به نام الف.ق. و دارای سابقه کیفری سرقت لوازم داخل خودرو است و به مواد‌ مخدر اعتیاد دارد. او در مواجهه با مستندات قضایی و قانونی، ادعا کرد:‌ در سوپرمارکت کار می‌کنم و چند سالی است که پدر و مادرم فوت شده‌اند. من س.غ. ‌را نمی‌شناختم تا اینکه در یک خانه فساد در حالی که وارد خانه شد او را دیدم. خانه فساد متعلق به زنی به نام سایه بود که به جرم فساد و فحشا دستگیر شده‌است و در زندان به سر می‌برد.یکی دیگر از متهمان این پرونده سرقت‌های سریالی که دختری ٢۵ساله است و در یک فقره سرقت با سردسته این باند همکاری داشته‌است، او گفت: سه سال است که پدر و مادرم از هم جدا شده‌اند. پدرم در مشهد و مادرم در تهران ساکن است. پدرم به دنبال کارهای خودش است و توجهی به من ندارد. پس از آشنایی با س.غ. به عقد موقتش درآمده و در خانه او زندگی می‌کردم. و.م. نیز در آنجا زندگی می‌کرد و ما هردو برای س.غ. کار می‌کردیم. این دختر جوان درخصوص الف.سگ عنوان کرد: من این فرد را نمی‌شناسم و تا به حال او را ندیده‌ام. علاوه‌بر این، پنگوئن را هم نمی‌شناسم.
دزدی با کلید صاحب‌خانه
دادیار شعبه۶٢٨ دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه۶ مشهد در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در پی اعلام شکایت زن و مردی جوان در تاریخ ۵فروردین‌ماه امسال مبنی‌بر سرقت گاوصندوق منزل مسکونی‌شان، موضوع به‌صورت ویژه در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
قاضی محسن مرادی افزود: براساس اظهارات مال‌باخته و بررسی‌های انجام‌شده ماموران در محل، مشخص شد که سارقان بدون تخریب در‌‌های ورودی خانه موردنظر، در حالی که کلید این منزل مسکونی را داشته‌اند وارد آن شده و گاوصندوق را که در یکی از اتاق‌ها بوده به سرقت برده‌اند.
وی تصریح کرد: ماموران در ادامه تحقیقات، به دختر جوانی که کلید این خانه را داشت و در آن رفت‌وآمد می‌کرد مشکوک شدند که در نهایت، پس از تکمیل تحقیقات و رد‌زنی، این دختر جوان که ز.الف. نام دارد و نقشی اساسی در این سرقت داشته‌است را دستگیر کردند. ماموران نیز پسر جوانی به نام و.م. را دو هفته بعد از ارتکاب این سرقت در ٢٨فروردین در منطقه قلعه وکیل‌آباد شناسایی و دستگیر کردند.
مرادی ادامه داد: با دستگیری دو نفر از عوامل این باند سرقت و بررسی اظهارات آنان، دو متهم دیگر این پرونده که متواری بودند در ١٣تیرماه و دو روز بعد از آن، یکی دیگر از عوامل این باند حرفه‌ای سرقت شناسایی و دستگیر شد. با دستگیری سردسته این باند و چهار همدستش، هنوز یکی از قطعات پازل این پرونده کم بود. این مهره فردی دیگر به نام مستعار الف.سگ بود.
وی عنوان کرد: البته قبل از دستگیری متهمان، مرد جوانی که خود را راننده آژانس معرفی کرده‌بود، در اعترافاتی گفت شبی همراه این افراد به یکی از مناطق شهر رفته و سردسته این باند از او خواسته‌است منتظر بماند. پس از مدتی، این افراد در حالی که یک گاو‌صندوق را حمل می‌کردند به سمت این راننده آژانس می‌آیند و با خودروی او، گاوصندوق سرقتی را به مخفیگاهشان منتقل می‌کنند؛ اما طولی نکشید که پس از تحقیقات تکمیلی این پرونده، مشخص شد این راننده تاکسی تلفنی یکی دیگر از همدستان این باند سرقت بوده که به دلیل عملی‌نشدن وعده سردسته این باند، قصد ضربه‌زدن به او را داشته‌است.
وی عنوان کرد: طبق تحقیقات و مستندات قانونی، این افراد تاکنون به حدود ١٢خانه دستبرد زده و تحقیقات این پرونده برای شناسایی دو متهم دیگر ادامه دارد برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟