آزادی 125 زندانی جرایم غیرعمد با 2 میلیارد تومان

علی عباس فلاحتی مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آزادی 125 زندانی جرائم غیرعمد در 11 ماهه امسال گفت: قریب به دو میلیارد تومان برای آزادی زندانیان از محل اعتبارات ستاد دیه کشور، منابع داخلی ستاد دیه استان، کمک‌های خیرین و معرفی به بانکهای عامل اختصاص یافته است.
وی افزود: در بحث کاهش هدفمند جمعیت کیفری سیاست این نیست که همه مجرمین از زندان آزاد شوند یا هیچ کس را به زندان راه ندهیم. حقیقت این است که همه افراد و مجرمین، بزهکار درجه یک و خشن نیستند، افرادی که به واسطه جرائم غیر عمد و همچون دیه تصادفات، مهریه، نفقه، چک و جرائم مالی غیر کلاهبرداری به زندان می‌آیند، سزاوار حبس و همنشینی با مجرمان خطرناک نیستند و لذا برای آزادی این‌گونه افراد با کمک منابع ستاد دیه کشور و استان در تلاشیم تا زمینه آزادی برای این افراد فراهم شود.
نائب ریس ستاد دیه استان کهگیلویه وبویراحمد فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش آسیب‌ها و نیز بیمه‌های اجباری، گفت: نقش دستگاه‌های مختلف و خانواده‌ها در فرهنگ سازی برای ازدواج آسان همراه با مهریه‌های منطقی و فرهنگ استفاده از چک و بیمه خودروها می‌تواند از حبس و زندانی کردن افراد زیادی جلوگیری نماید و به دنبال آن از ناهنجاری‌ها وآسیب‌های درون زندان برای افراد نیز ممانعت به‌عمل آورد.
وی با بیان اینکه جرائمی چون دیه تصادفات، مهریه، نفقه و چک غیر کلاهبرداری از جمله جرائم غیرعمد محسوب می‌شود که شخص در وقوع آن انگیزه مجرمانه نداشته است، تصریح کرد: نگهداری این افراد هم برای آنان و هم برای خانواده‌هایشان تبعات بسیار نامطلوب حیثیتی، اجتماعی و اقتصادی بدنبال خواهد داشت لذا معتقد به اصل تناسب مجازات با جرائم هستیم.
علی عباس فلاحتی مطلق عنوان کرد: در زندان‌های استان کهگیلویه وبویراحمد حدود ۲۴۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد داریم که حدود ۱۸میلیارد تومان بدهکار هستند که آزادی اینگونه افراد از طریق منابع ستاد دیه امکانپذیر نیست، لذا در آستانه سال نو از خیرین، این حامیان همیشگی ستاد دیه در خواست می‌شود که برای آزادی این‌گونه افراد و بازگشت‌شان به خانواده خود همت گمارند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟