مرگ تلخ مادر در انفجار گاز در خانه روستایی / 4 عضو دیگر خانواده زخمی شدند

دکتر هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حوالی ظهر سه‌شنبه دهم فروردین ماه در روستای «قه لاته ره شکه» از توابع سنندج و در نزدیکی دهستان حسین آباد سنندج کپسول گاز مایع منفجر شده که در این حادثه مادر خانواده بر اثر شدت صدمات وارده در دم جان خود را از دست داد.

قصری افزود: در این حادثه دو پسر خانواده و دختر خانواده و کودک خردسالش نیز دچار جراحت و صدماتی شدند که بلافاصله به مراکز درمانی در سنندج اعزام و تحت مداوا قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: پس از اعلام خبر حادثه به مرکز اورژانس همزمان چند آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند اما وضعیت نامناسب جاده که بیشتر به دلیل بارش‌های چند روزه نامطلوب شده بود و گل و لای زیادی هم ایجاد کرده بود خدمات‌رسانی را با تأخیر همراه کرده بود اما همکاران نهایت تلاش خود را کرده و با همکاری مردم منطقه جسد زن جان‌باخته بویژه مصدومان را به دو مرکز درمانی بعثت و توحید سنندج منتقل کردند.

دکتر هومن قصری در ادامه اظهار داشت: در این حادثه فقط مادر خانواده که زنی 58 ساله بود جان خود را از دست داده و شایعه مرگ دیگر افراد خانواده صحت ندارد.

بنابر این گزارش وقتی کپسول گاز مایع دچار نشت گاز می‌شود یکی از پسران خانواده سعی می‌کند که واشر آن را تعویض کند اما شیر خروجی از دهنه کنده شده و گاز زیادی از آن خارج می‌شود که کل فضای خانه را در بر می‌گیرد و تلاش این پسر برای بستن شیر دهنه کپسول بی‌نتیجه می‌ماند و چون در خانه دو چراغ خوراک پزی نفتی روشن بوده و نزدیک کپسول هم بوده‌اند بر اثر انتشار بیش از حد گاز انفجار رخ می‌دهد و خود کپسول هم منفجر می‌شود که جدای از آتش ناشی از انفجار بیشتر صدمات نیز برای مصدومان بر اثر ریزش دیوار خانه ایجاد شده است.

کدخبر: 72480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟