دستور دادستان برای دستگیری دو راننده اتوبوس تصادف مرگبار اتوبان کرج+عکس

جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: صبح روز جمعه(29/5/95) به‌دنبال وقوع تصادف بین دو اتوبوس در کیلومتر 7 اتوبان تهران - کرج 3 نفر از مسافران یکی از اتوبوس ها (یک زن و مرد و نوزاد 6 ماهه) فوت وشماری مجروح شدند.وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده قضایی هر دو راننده به دادسرای ناحیه 32 (ویژه تصادفات) معرفی و حسب دستور قضایی، رانندگان هر دو اتوبوس بازداشت شدند. همچنین حسب دستور قضایی برای تعیین علت حادثه ، موضوع به کارشناس تصادفات ارجاع شده است. با توجه به شمار افراد متوفی و مصدومان، پرونده به‌طور ویژه پیگیری خواهد شد.
خستگی و خواب آلودگی علت تصادف
سرهنگ رضا اکبری رئیس پلیس راه استان البرز در تشریح این حادثه به خبرنگار حوادث «ایران»، گفت: ساعت 7:20 صبح جمعه 29 مرداد، اتوبوس مسافربری که از تبریز به سمت تهران در حرکت بود در آزاد راه کرج- تهران و در محدوده پیکانشهر در حریم پارکینگ و خارج از خط عبور توقف کرده بود. اما همان موقع اتوبوس دیگری که از اردبیل به سوی تهران درحرکت بود به علت خستگی و خواب آلودگی راننده از پشت به اتوبوس متوقف برخورد کرد.
بررسی‌ها نیز نشان داد اتوبوس مقصر، ساعت 23:50 شب قبل از تصادف از اردبیل به سمت تهران حرکت کرده بود که راننده در آزادراه کرج- تهران به علت خستگی و خواب آلودگی به سمت راست منحرف شده و اتوبوس به عقب اتوبوس متوقف برخورد کرد. در این حادثه 2 نفر از مسافران اتوبوس مقصر و یکی از مسافران اتوبوس متوقف جان باخته و چندین نفر نیز مصدوم شدند.سرهنگ اکبری درباره وضعیت راننده مقصر نیز گفت: پس از این حادثه اخباری درباره فرار راننده مقصر در رسانه‌ها منتشر شده بود که آنها را تکذیب می‌کنیم. زیرا راننده مصدوم ساعت 6 عصر جمعه پس از ترخیص از بیمارستان به نزدیکترین کلانتری رفته و خود را معرفی کرده است. سپس با هماهنگی مسئولان کلانتری و پلیس راه، این فرد به همراه یکی از مأموران پلیس به 4 بیمارستان امام(ره)، حضرت رسول(ص)، لقمان و شریعتی انتقال یافت و مسافران مصدوم او را به‌عنوان راننده اتوبوس اردبیل به تهران تأیید کردند. در حال حاضر تخلف این راننده تنها خستگی و خواب آلودگی است که البته وی با صدور قرار قانونی در بازداشت است.
ترخیص شمار زیادی از مصدومان
دکتر کولیوند رئیس اورژانس کشور نیزبه خبرنگار حوادث «ایران»، گفت: درجریان حادثه صبح جمعه با اقدام های بموقع همکاران اورژانس، عملیات امدادرسانی بخوبی انجام شد و مصدومان با 2 سورتی پرواز و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.وی افزود: براساس آخرین اطلاعات از 29 مصدوم بیمارستان شریعتی تنها 3 نفر تحت درمان هستند، 4 مصدوم بیمارستان حضرت رسول(ص) و لقمان مرخص شدند و از 13 مجروح بیمارستان امام، 2 نفر تحت درمان هستند.
کولیوند درباره توریست فرانسوی مصدوم این حادثه نیز گفت: این مسافر خارجی پس از حادثه به بیمارستان لقمان منتقل شد که پس از دریافت خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شد. اما متأسفانه پای یکی از مسافران زن نیزبه علت شدت جراحت‌ها در بیمارستان امام ازسوی پزشکان قطع شد.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 192094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟