جزئیات مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره/ کودکان همچنان بزرگترین قربانی جنایات صهیونیست‌ها

یک مقام حماس به سایت خبری المیادین گفت، هیئتی از رهبری حماس به منظور از سرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه امروز ( یکشنبه) وارد قاهره خواهد شد.

کانال خبری القاهره به نقل از یک منبع بلند پایه گزارش کرد مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه با مشارکت همه طرف‌ها در قاهره از سر گرفته شد.

یک منبع نزدیک به حماس هم به خبرگزاری فرانسه گفت انتظار می‌رود یک هیئت از رهبری حماس به قاهره برود تا با مقامات مصری ناظر بر مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا دیدار کند.

منابع حماس گفتند رژیم صهیونیستی با بازگرداندن آوارگان فلسطینی موافق است مشروط بر اینکه محدود به زنان، کودکان و افراد زیر ۱۸ سال باشد اما حماس با طرح رژیم صهیونیستی درباره نحوه بازگشت آوارگان مخالف است.

منابع مذکور درباره درخواست مقاومت مبنی بر عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از نوار غزه، افزودند این رژیم همچنان اصرار دارد که در مرحله اول آتش‌بس در غزه بماند.

منابع در رهبری مقاومت تاکید کردند توافق آتش‌بس موقت در غزه شامل سه مرحله است که هر مرحله به طور جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت و مدت زمان آتش‌بس بین ۴۰ تا ۴۵ روز است.

در همین رابطه، یک مقام آمریکایی امروز( یکشنبه ) گفت پس از این‌که رژیم صهیونیستی تا حد زیادی شرایط توافق درباره آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه را پذیرفت، اکنون سرنوشت آتش‌بس پیشنهادی در غزه به موافقت حماس با آزادی «گروه مشخصی از اسیران» بستگی دارد.

کودکان همچنان بزرگترین قربانی جنایات صهیونیست‌ها

تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه وارد یکصدوچهل‌ونهمین روز پیاپی خود شده است که در اولین ساعت بامداد امروز منازل مردم در مناطق مختلف از  به شدت بمباران شد که شهادت شمار دیگری از مردم بیگناه از جمله چند کودک را به دنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی در اولین ساعت بامداد امروز ( یکشنبه ) ، دهها بار مناطق مختلف نوار غزه از جمله شهرک القراره در شمال خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بار دیگر شهر رفح در جنوب نوار غزه را که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده، بمباران کردند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه الظهر شهرک بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند.

خبر دیگر اینکه رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین «کیسوفیم» در اطراف نوار غزه خبر دادند.

تظاهرات همبستگی با مردم مظلوم غزه همچنان در مناطق مختلف جهان ادامه دارد به طوری که شهروندان ژاپنی در تظاهرات خود ضمن حمایت از مردم غزه، تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

دعوت از  حماس برای سفر به قاهره به منظور انجام مذاکرات

اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز( یکشنبه ) تاکید کرد که جنبش متبوعش دعوتنامه‌ای برای سفر به قاهره دریافت کرده است.

حمدان در گفت‌وگو با شبکه «العربی» عنوان کرد که دولت آمریکا همچنان در حال اعطای زمان به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تداوم جنایت‌هایش در غزه است.

وی تصریح کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی نمی‌خواهد جنگ را متوقف کند بلکه همچنان به دنبال قتل و کشتار ملت فلسطین از طریق محاصره و گرسنگی دادن به آن‌هاست.

اسامه حمدان گفت: دور جدیدی از مذاکرات امروز( یکشنبه ) و فردا (دوشنبه) در قاهره برگزارمی شود  و امیدواریم نتیجه‌ای مطلوب برای ملت فلسطین حاصل شود.

شهادت دستکم 30 فلسطینی در بمباران منازل رفح

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز مناطق مختلف نوار غزه به ویژه چادرهای اسکان آوارگان را به شدت بمباران کردند که در نتیجه آن  دستکم 30 نفر شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

منازل مردم در منطقه الصفطاوی در شمال شهر غزه و خان یونس در جنوب نوار غزه نیز به شدت بمباران شده است.

 روایت خلبان اردنی از ویرانی‌های هولناک منازل مردم در نوارغزه

یک خلبان اردنی تصاویر هوایی از ویرانی‌های گسترده منازل و دیگر زیرساختهای نوار غزه در پی حملات بی وقفه زمینی، هوایی و دریایی ارتش رژیم صهیونیستی پخش کرده که هدفمند بودن این جنایات برای غیرقابل سکونت کردن این منطقه را نشان می دهد.

معاون سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی: دولت اسرائیل ما دروغ می‌گوید

یک مقام امنیتی صهیونیست در سخنانی به شکست کابینه رژیم اشغالگر در مدیریت جنگ و ناکارآمدی راه حل نظامی در جبهه لبنان و غزه اذعان کرد.

«عیران عتسیون»، معاون سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دروغ می‌گوید؛ چراکه هیچ راه حل نظامی برای مشکلات نه در جبهه شمال (حزب‌الله) و نه در جنوب (غزه) وجود ندارد.

عتسیون در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: «تصادفی نیست که دولت مشکل حماس در نوار غزه را پس از پنج ماه جنگ حل نکرده است و در ابتدا انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای برای نبرد در غزه ایجاد کرد و اکنون درباره جبهه شمال این کار را ادامه می‌دهد.

وی گفت: دلیل این ناکامی مدیریت اشتباه کابینه و همکاری نکردن با آمریکایی‌ها است.

عتسیون ادامه داد: حتی اگر یک سال به همین منوال جنگ ادامه پیدا کند، حتی در خوشبینانه‌ترین حالت نیز تغییری ایجاد نمی‌شود و کابینه هم این را می‌داند.

وی افزود: هیچ راه حل صرفاً نظامی برای مشکلات ما نه در شمال و نه در جنوب وجود ندارد. اسرائیلی‌ها نیز باید این را بدانند و توقعاتشان را پایین بیاورند و کابینه نیز باید دست از دروغ گفتن به اسرائیلی‌ها بردارد.

 یکی از فرماندهان القسام به ضرب گلوله زخمی شد

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین یکی از فرماندهان گردان‌های القسام را در اردوگاه جنین زخمی کردند.

قیس السعدی، از فرماندهان گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در اردوگاه جنین به ضرب گلوله دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که قصد بازداشت او را داشتند، زخمی شد.

هنگامی که السعدی در یک مغازه در اطراف اردوگاه جنین بود، نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به سمت او تیراندازی کردند، اما او موفق به فرار شد.

پس از این تیراندازی، ده‌ها نیروهای مسلح به ساختمان استانداری جنین مشهور به پایگاه المقاطعه تیراندازی کردند.

برخی شاهدان عینی به وبگاه العربی الجدید گفتند، السعدی از ۲ سال قبل یکی از چهره‌های تحت تعقیب نیروهای اشغالگر صهیونیستی بود که در تیراندازی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به او از فاصله نزدیک، یکی از پاهایش زخمی شد.

 تاکید سیاستمداران ۱۲ کشور بر لزوم ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی

 بیش از ۲۰۰ قانونگذار از ۱۲ کشور، خود را به تلاش برای متقاعد کردن دولت‌هایشان در وضع ممنوعیت فروش سلاح به رژیم صهیونیستی متعهد کرده و گفتند با این رژیم در نقض گسترده قوانین بین‌المللی در حملاتش علیه غزه تبانی نمی‌کنند.

این نامه که توسط شبکه‌ای از قانونگذاران سوسیالیست و فعالان حوزه عدالت بین‌الملل با نام «بین‌الملل مترقی» امضا شده، به‌عنوان بهترین اقدام عملی و در پاسخ به خشم عمومی بابت به شهادت رسیدن ۳۰ هزار فلسطینی در غزه طی حملات رژیم صهیونیستی مطرح شده است.

به نوشته روزنامه گاردین، این قانونگذاران همچنین خواستار آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در غزه شده‌اند.

مولفان و امضاکنندگان این نامه بر این باورند دولت‌هایی که تسلیحات به رژیم صهیونیستی ارائه می‌کنند، با توجه به مقیاس ویرانی در غزه که به گفته آنها فراتر از هر توصیف و تعریفی است، در برابر چالش‌های قانونی آسیب‌پذیر هستند.

امضاکنندگان این نامه همگی از قانونگذاران کشورهایی هستند که دولت‌هایشان مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را صادر می‌کنند. ۹ تن از آنها از رهبران کنونی احزاب سیاسی یا رهبران سابق هستند.

«جرمی کوربین»، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس، «لاریسا واترز»، رهبر حزب سبز سنای استرالیا، «مانوئل بومپار»، هماهنگ‌کننده حزب تسلیم‌ناپذیر فرانسه، «نیکی اشتون»، قانونگذار و عضو شورای بین‌المللی مترقی، «نیلتو تاتو»، معاون پارلمان فدرالی برزیل، «برند رکسینگر»، رهبر سابق حزب چپ، «ایون بلارا»، رهبر حزب پودموس اسپانیا، «جیمی دایک»، رهبر حزب سوسیالیست هلند، «توماس پرینگل» از اعضای پارلمان ایرلند و «سزایی تملی»، رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق ترکیه. همچنین دو قانونگذار آمریکایی یعنی «کوری بوش» و «رشیده طلیب» نیز دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

کدخبر: 976920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟