پیام جدید القسام درباره اسرای صهیونیست/ شلیک موشک به سمت پادگان «زبدین» اشغالگران

جنگنده های رژیم صهیونیستی منازل مردم را در شمال نوار غزه بمباران کردند که به شهید و زخمی شدن شمار دیگری از آنها منجر شد.

از سوی دیگر منابع خبری از حملات سنگین جنگنده های اشغالگران به «دیرالبلح» در اولین ساعات بامداد دوشنبه خبر دادند.

همزمان با ادامه جنگ علیه غزه،نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز به مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی حمله کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه شعفاط و شهرک جبل المکبر در قدس اشغالی و شهرک بیت امر در الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

به گفته منابع خبری، جوانان فلسطینی در اردوگاه شعفاط به مقابله با نظامیان متجاوز پرداختند.

منابع خبری از شهادت دستکم سه فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست خبر دادند.

جنگ غزه برای اسرائیل امنیت و ثبات نمی‌آورد

دفتر رئیس تشکیل خودگردان فلسطین خطاب به مقامات اسرائیلی تاکید کرد که جنگ غزه و تجاوز به کرانه باختری هرگز برای این رژیم امنیت نمی‌آورد.

 دفتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین محمود عباس با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که جنگ اسرائیل در غزه و یورش به کرانه باختری برای این رژیم امنیت و ثبات به ارمغان نمی‌آورد. نبیل ابو ردینه سخنگوی دفتر محمود عباس در این بیانیه از کشورهای عرب خواست اقدامات بیشتری در مواجه با آنچه که تناقضات آمریکا درباره فلسطین خوانده انجام دهند.

ابوردینه تاکید کرده، آمریکا می‌گوید از تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کند اما همزمان کمکهای نامحدودی به اسرائیل ارائه می‌کند؛ دولتی که به طور کلی مفهوم کشور فلسطین را رد می‌کند.

 وی افزود: همه باید بدانند که بیت المقدس و فلسطین کلید راه حل و آینده و ثبات منطقه هستند. بدون اینکه کشور فلسطین عضویت کامل خود را در سازمان ملل متحد به دست آورد و استقلال خود را در سرزمین فلسطین با پایتختی بیت‌المقدس شرقی به دست آورد، منطقه در آشفتگی دائمی و تحمل جنگ‌های بی پایان باقی خواهد ماند.

آمریکا و کشورهای غربی از جمله فرانسه وانگلیس، اخیرا سخنان زیادی در خصوص تشکیل کشور مستقل فلسطین و لزوم تشکیل آن اظهار داشته‌اند.با این حال این کشورها از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی و تامین کننده تسلیحاتی این رژیم هستند که روز یک شنبه با اجماع تمامی اعضای کابینه، طرح عدم به رسمیت‌شناختن یک جانبه کشور فلسطین را به تصویب رساند.

شلیک موشک به سمت پادگان «زبدین» اشغالگران

 خبرگزاری رسمی لبنان گزارش داد: رژیم اشغالگر ۲ بار به یک خانه در یارون حمله کرد اما تلفاتی به همراه نداشت.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همچنین حملاتی را به شهرک «بیت لیف» هدف قرار داد.

دوربین‌های شبکه المیادین نیز آثار خسارات وارده به تجهیزات مقر وابسته به رژیم صهیونیستی در راس الناقوره را رصد کردند.

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که چند موشک از خاک لبنان به سمت پادگان «زبدین» در مزارع اشغالی «شبعا» پرتاب شد.

 منابع رسانه‌ای از دور جدید حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

این درگیری‌ها درپی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یگان توپخانه آن اهدافی را در شهرک‌های «علما الشعب» و «الظاهره» در جنوب لبنان را هدف حملات خود قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که جنگنده‌های آن چند هدف را در منطقه «یارون» در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

دشمن به بن‌بست رسیده و پیروزی ما بر آن دور نیست

 نماینده حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه که اطمینان دارد پایان درگیری با دشمن در این مرحله و در هر مرحله‌ای پیروزی است، گفت دشمن به بن‌بست رسیده و پیروزی ما بر آن دور نیست.

محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در مراسم بزرگداشتی در شهرک «عدشیت» با تاکید بر اینکه که اطمینان دارد پایان این درگیری با دشمن در این مرحله و در هر مرحله‌ای پیروزی است، گفت گرچه دشمن ظلم و ستم خود را تشدید کرده، اما این تشدید سقوط شدید و سرعت حرکتش به سمت شکست را افشا می‌کند.

رعد در این مراسم اظهار کرد: دشمن غزه را به شکل کامل ویران کرد و یا أ آستانه ویرانی کامل آن است و زنان، کودکان، سالخوردگان و غیرنظامیان را به قتل رساند و مدارس و بیمارستان‌ها را تخریب کرد، اما اهدافی که برای آنها اقدام کرد، چه شدند؟ آن به هیچ هدفی دست نیافت نه اسرایش را توانست با زور بازگرداند و نه توانست مقاومت را نابود کند.

 بیانیه اتحادیه آفریقا و محکومیت تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی

اتحادیه آفریقا در بیانیه پایانی سی‌وهفتمین نشست سران خود تجاوزهای مداوم و وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

به گزارش الجزیره، سی و هفتمین نشست اتحادیه آفریقا در سطح سران به مدت دو روز (شنبه و یکشنبه) در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: جنگ وحشیانه در غزه و استفاده از زور علیه 2.2 میلیون عیرنظامی بی‌دفاع را محکوم می‌کنیم و از اسرائیل می‌خواهیم به تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه پایبند باشد.

اتحادیه آفریقا همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که مطالبات بین‌المللی را بپذیرد و آتش‌بس دائم در غزه ایجاد کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان غزه و تلاش برای کوچاندن آن‌ها به صحرای سینا را محکوم می‌کنیم.

سران کشورهای آفریقا همچنین تاکید کردند: حمایت برخی کشورها از اسرائیل و نشان دادن چراغ سبز به آن برای تداوم عملیات نظامی را محکوم می‌کنیم. ما خواهان رفع محاصره ظالمانه و تحمیل شده علیه نوار غزه هستیم.

آمار جدید کشته شدگان ارتش اشغالگر

ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن ۵۷۳ افسر و سرباز و زخمی شدن ۲ هزار و ۹۱۸ نفر دیگر از هفتم اکتبر گذشته خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات « طوفان الاقصی » توسط حماس در هفت اکتبر و در جریان تهاجم زمینی خود به غزه، آمار تلفات جدیدی را اعلام کرد.

ارتش اشغالگر کشته شدن سرباز اوری یعیش را تایید و خاطرنشان کرد که او یکی از ۲ کشته شده در عملیات کریات ملاچی بود.

بخش اورژانس اشغالگران اعلام کرد که ۲ اسرائیلی در تیراندازی در یک ایستگاه اتوبوس در کریات ملاچی در عسقلان در جنوب فلسطین اشغالی کشته شدند.

همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند که ۲ سرباز یگان ماگلان در نبردها در جنوب نوار غزه به شدت مجروح شدند.

چند روز پیش، کانال عبری «کان» گزارش داد که وزارت جنگ این رژیم آماده روبه‌رو شدن با ۲۰ هزار مجروح جدید است که از نتایج جنگ علیه غزه به شمار می‌رود.

 پیام جدید القسام درباره اسرای صهیونیست

 گردان‌های القسام، شاخه مسلح جنبش حماس، پیامی را در رابطه با اسرای خود به صهیونیست‌ها ارسال و در آن اعلام کرد که دولت به رهبری بنیامین نتانیاهو درباره اسیران دروغ می‌گوید.

القسام با انتشار تصویری حاوی پیامی مبنی بر «دولت شما به شما دروغ می‌گوید»، نشان داد که نتانیاهو پرونده‌ای با عنوان «پرونده زندانیان» را در سطل زباله انداخته و آن را با فایل دیگری با عنوان «رشوه‌گیری که منجر به انسجام ائتلاف حاکم می‌شود» در مقابل خود قرار داده‌است».

انتشار این عکس همزمان با لغو نشستی است که قرار بود روز دوشنبه بین نخست وزیر حکومت اشغالگر و نمایندگان خانواده‌های اسیران نزد مقاومت در نوار غزه برگزار شود.

از سوی دیگر، واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه نوشت رد درخواست حماس از سوی نتانیاهو برای تکمیل توافق مبادله اسرا به این معنا نیست که او مانع از مشارکت و فعالیت پشت پرده مذاکره کنندگان اسرائیلی در رایزنی‌ها با هدف دستیابی به توافق می‌شود.

یک منبع اصلی در جنبش حماس اعلام کرد که این جنبش قصد دارد مذاکرات را تا زمانی که کمک‌ها به شمال نوار غزه وارد شود، متوقف کند.

این منبع برجسته حماس روز شنبه گفت در حالی که گرسنگی مردم فلسطین را می‌بلعد، نمی‌توان مذاکره کرد.

چند روز پیش، ابوعبیده، سخنگوی القسام گفت که اشغالگران نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند و یا هیچ اسیر نزد مقاومت را آزاد کنند.

وی گفت سرنوشت بسیاری از اسیران طی هفته‌های گذشته نامعلوم شده و افزود که اکثر اسیران کشته شده‌اند و اشغالگران مسؤولیت سرنوشت آنها را بر عهده دارند.

حدود یک هفته پیش، گردان‌های القسام از کشته شدن سه اسیر دیگر صهیونیست در بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.

القسام در بیانیه‌ای کوتاه از کشته شدن سه نفر از هشت اسیر صهیونیستی که روز گذشته اعلام کرد در حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه به شدت مجروح شده‌اند، خبر داد.

در بیانیه القسام آمده‌است: اعلام اسامی و عکس کشته شدگان را تا مشخص شدن سرنوشت بقیه مجروحان به روزهای آینده موکول می‌کنیم.

یک روز پیش از آن، القسام از کشته شدن ۲ اسیر صهیونیست در غزه و زخمی شدن شدید هشت تن دیگر در بمباران نوار غزه طی ۹۶ ساعت گذشته توسط رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

بر اساس برآوردهای اشغالگران، حدود ۱۳۴ اسیر اشغالگر هنوز در دست حماس و جناح‌های مقاومت در نوار غزه هستند.

مخالفت کابینه رژیم صهیونیستی با به رسمیت شناختن کشور فلسطین

سازمان صدا و سیمای رژیم صهیونیستی گزارش داد، کابینه این رژیم با مصوبه‌ای موافقت کرد که براساس آن این رژیم به رسمیت شناختن کشور فلسطین به صورت یکجانبه را نمی‌پذیرد.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: ما با دیکته‌های بین‌المللی درباره حل و فصل دائم نزاع با فلسطینی‌ها مخالف هستیم. چنین حل و فصلی تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف بدون پیش شرط ممکن است.

وی افزود: اسرائیل به مخالفت خود با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین ادامه می‌دهد. چنین اقدامی بعد از عملیات هفت اکتبر حماس پاداش بزرگی برای این جنبش است و مانع هرگونه حل و فصلی در آینده می‌شود.

پنجشنبه دفتر نتانیاهو با هرگونه گفتگویی در زمان کنونی درباره تشکیل کشور فلسطین مخالفت و تأکید کرد اولویت کنونی تل آویو پیروزی بر حماس است.

اخیرا واشنگتن پست گزارش داد آمریکا و تعدادی از شرکای عرب طرحی را برای توافق صلح فراگیر میان رژیم صهیونیستی و فلسطین تهیه کرده‌اند که شامل جدول زمانی ثابتی برای تشکیل کشور فلسطین است.

همچنین پیش از این روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع سیاسی نوشته بود: نتانیاهو قبول به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی آمریکا را بررسی می‌کند تا این روند به پیشرفتی در تلاش‌ها برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان منجر شود. براساس این پیشنهاد آمریکایی‌ها خودشان به صورت یکجانبه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند. اسرائیل می‌گوید توافق دائمی که شامل کشور فلسطین باشد تنها در مذاکرات مستقیم ممکن است.

رژیم صهیونیستی هر روز یک خبرنگار را کشته است

حملات رژیم صهیونیستی به غزه  - جنگ غزه

  جدید ترین گزارش از شهادت خبرنگاران در حملات رژیم صهیونیستی نشان می دهد که از آغاز حملات رژیم اشغالگر قدس به غزه ۱۳۱ خبرنگار به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «سما» فلسطین، رژیم دژخیم تل آویو تقریبا هر روز یک خبرنگار را کشته است.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که «لؤلؤ الخاطر» وزیر همکاری بین‌المللی قطر یکشنبه شب در سخنانی با ابراز تأسف گفت: اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران و کشتند آن‌ها رکورد زده است.

وی افزود:جامعه جهانی همچنان در برابر کشتارهای اشغالگر صهیونیست در غزه سکوت اختیار کرده است و اشغالگران همچنان به جنایت‌ها و کشتار جمعی مردم ادامه می‌دهند.

کدخبر: 973508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟