حملات حزب‌الله به تأسیسات صهیونیست‌ها / سفر محرمانه مقامات صهیونیست به قاهره

ارتش رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز (سه شنبه) ، مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و  دریایی خود قرار داد به طوری که جنوب محله تل الهوا در غرب شهر غزه با توپخانه هدف قرار گرفت و همزمان قایق های توپدار این رژیم، سواحل غزه را گلوله باران کردند.

حملات حزب‌الله به تأسیسات صهیونیست‌ها

جنبش مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که نظامیان صهیونیست در پایگاه «المرج» و تجهیزات جاسوسی آنها در پایگاه «العباد» را منهدم کرده است.

حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آن‌ها، مبارزان مقاومت اسلامی، در ساعت ۱۱و ۱۵ دقیقه امروز به وقت محلی، تاسیسات و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را در پایگاه نظامی «دوویو» با سلاح مناسب هدف قرار داده اند.

فرمانده حزب‌الله لبنان: «سلاح ضد زره» ستاره جنگ غزه است

 فرمانده «سلاح ضد زره» حزب الله لبنان، این سلاح را ستاره جنگ غزه توصیف کرد و گفت سلاح ضد زره در برابر انواع اهداف دشمن موثر است.

فرمانده «سلاح ضد زره» حزب الله لبنان گفت سلاح ضد زره، ستاره این نبرد است و سلاحی است که دارای انعطاف، کارآمدی و سادگی است.

وی که با المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: این سلاح در برابر انواع اهداف دشمن موثر است. ما تازه دشمن را شکست ندادیم، بلکه زمانی که تانک مرکاوا را در سال ۱۹۹۳ شکست دادیم، دشمن را شکست دادیم.

فرمانده «سلاح ضد زره» حزب الله ادامه داد: زمانی که نوار مرزی را در زمان اشغال به شهر ارواح تبدیل کردیم، دشمن را شکست دادیم.

فرمانده حزب الله تصریح کرد: زمانی دشمن را شکست دادیم که یکی از کارشناسان آن، ما را چشم ماهی‌هایی توصیف کرد که هرگز نمی‌خوابند.

وی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: رژیم صهیونیستی را در سال ۲۰۰۶ شکست دادیم؛ زمانی که با سلاح «کورنت» دشمن را غافلگیر کردیم و لشکر سهل الخیام را از کار انداختیم.

ساکنان غزه در معرض هولناک‌ترین نقض‌های حقوق بشری قرار دارند

وزیر خارجه عربستان ضمن تاکید بر درخواست ریاض درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه، گفت مردم این باریکه در معرض وحشتناک‌ترین نقض‌های حقوق بشری هستند.

«فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه عربستان با تاکید بر مخالفت کشورش با استانداردهای دوگانه در تعامل با جنگ در غزه، برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را خواستار شد.

وزیر خارجه عربستان درباره تحولات جاری در باریکه غزه همچنین جامعه بین‌المللی را به پذیرش مسئولیت‌ها و عمل به وظایف آن فراخواند.

سفر محرمانه مقامات صهیونیست به قاهره برای هماهنگی عملیات نظامی در رفح

 وبگاه عبری «واللا» گزارش داد که رؤسای ستاد ارتش اشغالگر و آژانس امنیت عمومی (شین بت) اخیرا در چارچوب هماهنگی در خصوص عملیات نظامی در رفح از قاهره بازدید و با تعدادی از مقامات ارشد مصری دیدار کردند.

بر اساس آنچه این وبگاه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی گزارش داده‌است، هدف از این دیدار انتقال این پیام بود که اسرائیل اقداماتی را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که عملیات نظامی مورد انتظار در رفح، آوارگان فلسطینی را به سینا سوق نخواهد داد.

وبگاه عبری، «این سفر استثنایی نشان می‌دهد که اسرائیل اهمیت بسیار زیادی برای روابط امنیتی با مصر قائل است» در حالی که مقامات صهیونیست گفته‌اند که «هماهنگی نزدیک با مصر پیش شرط هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح است».

این وبگاه اشاره کرد که کاخ سفید مدعی است بسیار نگران چنین عملیاتی است، زیرا تمرکز آن بر بیرون راندن بیش از یک میلیون فلسطینی است و این امر منجر به یک فاجعه انسانی و شهادت هزاران غیرنظامی بی‌گناه می‌شود.

دولت آمریکا به ظاهر بسیار نگران است که عملیات نظامی اشغالگران در رفح منجر به آوارگی ده‌ها هزار فلسطینی به خاک مصر شود، در حالی که مصر قبلاً هشدار داده بود که سناریویی از این دست می‌تواند به روابط با اسرائیل آسیب برساند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر حکومت اشغالگر، اخیرا بیش از یک بار اعلام کرد که دستیابی به توافق بین اسرائیل و حماس باعث تعویق عملیات نظامی اسرائیل در رفح می‌شود، اما وی در عین حال تاکید کرد که اسرائیل مصمم به انجام عملیاتی از این دست است.

موادی از آتش بس حماس و صهیونیست‌ها

منابع خبری از مفاد اولیه آتش‌بس و مبادله اسیران فلسطینی که رژیم صهیونیستی اخیراً با آنها در پاریس موافقت کرده است خبر دادند که طی آن اسرائیل با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی موافقت کرده است.

بامداد  امروز (سه‌شنبه) منابعی که خواستند نامشان فاش نشود به الجزیره خبر دادند که رژیم صهیونیستی با آزادی ۴۰۰ اسیر فلسطینی، از جمله کسانی که دارای احکام سنگین هستند موافقت کرده است.

این منابع آگاه افزودند: آزادی این ۴۰۰ اسیر فلسطینی در برابر آزادی ۴۰ اسیر صهیونیستی انجام خواهد شد.

همچنین اسرائیل به بازگشت تدریجی آوارگان به شمال نوار غزه موافقت کرده است و افزایش ورود کمک‌ها، منازل موقت و ادوات سنگین به نوار غزه را پذیرفته است.

اشغالگران پیشنهاد کردند نیروهای خود را در خارج از مناطق شلوغ جابجا کنند و شناسایی هوایی را به مدت هشت ساعت در روز متوقف کنند.

اسرائیل همچنان در مسیر نسل‌کشی مردم غزه پیش می‌رود

سازمان عفو بین‌الملل تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود و تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در زمینه ممانعت از نسل‌کشی در این باریکه را به چالش می‌کشد.

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه می‌شود و بدین گونه تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی در زمینه ممانعت از نسل‌کشی در این باریکه را به چالش می‌کشد.

این سازمان اشاره کرد رژیم صهیونیستی نتوانسته حتی تدابیر موقت اولیه را هم برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی اتخاذ کند.

عفو بین‌الملل تأکید کرد این رژیم در تضمین رسیدن کمک‌های کافی به دست فلسطینیانی که در معرض نسل‌کشی و قحطی قرار دارند، ناموفق بوده است.

کدخبر: 975503 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟