دادگاه هلندی ۲۴۳ میلیون دلار به نفع دو بانک ایرانی رای صادر کرد

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور امروز (چهارشنبه 18 بهمن) در حاشیه هیأت دولت گفت: در جایی که مشخص است که ترور شهدای مدافع حرم توسط کدام گروهک تروریستی انجام شده است، در دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد کیفری  می‌شود.

وی شناسایی کشورهای حامی تروریست‌ها و شکایت از آن‌ها در مجامع قضایی بین‌المللی را موکول به اقدامات دقیق اطلاعاتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان کرد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به حساب‌های بانکی کشورمان در کشور بحرین، گفت: بخشی از وجوه کشورمان در این کشور متعلق به بانک صادرات و ملی است که پس از شکایت و رسیدگی به پرونده مربوطه ۲۴۳ میلیون دلار به نفع این دو بانک، رای صادر شد. بانک بحرینی به رای صادر شده اعتراض کرده و شکایتش را به محکمه هلندی سپرده و در این کشور مسئله را دنبال می‌کند.

دهقان ابراز خوشبینی کرد که رای دادگاه هلندی نیز به نفع بانک‌های ملی و صادرات ایران صادر شود.

وی در عین حال با اشاره به وجوه بانک مرکزی کشورمان در کشور بحرین، گفت: متاسفانه وجوه  بانک مرکزی کشورمان توسط بحرین توقیف شده است. ما برای طرح پرونده شکایت  از بحرین از مجلس تقاضای حکم کردیم و با تصویب اولیه مجلس، موضوع به شورای نگهبان فرستاد شد و شورا متن مصوب را مبهم تشخیص داد و برای رفع ایراد به مجلس باز گرداند. با رفع نهایی ایراد و تصویب مجلس و شورای نگهبان،  طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی اقدام می‌کنیم.

وی گفت: شورای نگهبان آنهایی که صلاحیت داشتند را تایید کرده است و به ازای هر کرسی مجلس ۴۸ نفر تایید صلاحیت داریم.

کدخبر: 970570 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟