حماس دلایل آغاز عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد/ شکار پهپاد جاسوسی اسرائیل

به گزارش پایگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس با انتشار سندی رسمی در ۱۶ صفحه، روایت خود از طوفان الاقصی و دلایلی را که منجر به این نبرد شد، توضیح داد.

در این سند توضیح داده شده است که عملیات طوفان الاقصی که در ۷ اکتبر صورت گرفت، اقدامی ضروری و پاسخی طبیعی برای پایان دادن به محاصره ظالمانه علیه نوار غزه و مقابله با برنامه‌های اسرائیل بود، برنامه‌هایی که هدف آن نابودی آرمان فلسطین، سیطره بر این کشور و یهودی‌سازی آن، قطعی کردن حاکمیت بر مسجد الاقصی و مقدسات است.

حماس تأکید کرد: این عملیات، گامی طبیعی در چارچوب خلاصی از اشغالگری، بازپس گیری حقوق ملی، دستیابی به استقلال و آزادی مانند سایر مردم جهان و حق تعیین سرنوشت است.

در پایان این سند، حماس توقف فوری تجاوزات رژیم اسرائیل به نوار غزه، اقدام فوری برای توقف جنایات و کشتار‌های جمعی که اشغالگران علیه مردم، کودکان، زنان و سالمندان ما مرتکب می‌شود، ورود کمک ها، فراهم کردن تمامی لوازم برای اسکان مردم و بازسازی را خواستار شد.

حماس اقدام برای مجازات قانونی اشغالگران اسرائیلی به خاطر اشغالگری و همه پیامد‌های آن از جمله درد و رنج مردم، قربانیان و خسارات ناشی از آن را خواستار شد. این گروه همچنین، تلاش برای وادار کردن اشغالگران به پرداخت هزینه‌های جنایات خود در کشتار غیرنظامیان و هزینه‌های تخریب خانه‌ها، بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، کلیساها، زیرساخت‌ها و ... را خواستار شد.

وی بر لزوم حمایت از مقاومت در برابر اشغالگری‌های اسرائیل با تمام ابزار‌های موجود تأکید کرد، زیرا بر اساس قوانین بین المللی و همه شریعت‌ها و مذاهب، مقاومت یک حق مشروع است. افزون بر آن، جنبش حماس تداوم فشار‌های مردمی، عربی، اسلامی و بین‌المللی را برای پایان دادن به اشغالگری و فعال کردن جنبش‌های مخالف با عادی‌سازی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، جنبش‌های تحریم کالا‌های اسرائیلی و تحریم شرکت‌ها و مؤسسات حامی رژیم اشغالگر شد.

تعداد شهدای غزه به ۲۵ هزار و ۱۰۵ تن رسید

حماس دلایل آغاز عملیات طوفان الاقصی را تشریح کرد/ شکار پهپاد جاسوسی اسرائیل - جنگ غزه

ارتش اشغالگر در صد و هشتمین روز از جنگ وحشیانه که بر اساس آخرین آمار رسمی بیش از ۲۵ هزار شهید و بیش از ۶۲ هزار مجروح که بیشتر آنها زن و کودک هستند برجای گذاشته به حملات خشونت آمیز خود به نوار غزه ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه در صد و هفتمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد این صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داده که ۱۷۸ شهید و ۲۹۳ مجروح برجای گذاشت.

 این در حالی است که در شمال نوار غزه، درگیری‌ها بین ارتش اشغالگر و مقاومت به ویژه در شرق و غرب شهر غزه از سرگرفته شد و مناطق الکرامه و برج‌های مخابرات (غرب) شاهد نبردهای شدید، حملات و گلوله باران‌های توپخانه‌ای به مناطق پرجمعیت هستند.

در مرکز نوار غزه، اشغالگران به حملات شدید به اردوگاه‌های النصیرات و البریج و مناطقی در دیرالبلح، همراه با درگیری‌های زمینی ادامه می‌دهند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارتش اشغالگر سبک جنگ خود را در غزه تغییر داده و به سمت هدف قرار دادن مرکز غزه در عملیات خود حرکت می‌کند.

گفته می‌شود کوچ ساکنان در منطقه المواصی، در غرب رفح، در جنوب نوار غزه، همزمان با ادامه جنگ ادامه دارد.

درگیری شدید بین مقاومت و اشغالگران در جنوب و شمال

خبرنگار المیادین در غزه نیز امروز( دوشنبه ) گزارش داد که مقاومت همچنان درگیر درگیری با نیروهای در حال نفوذ اشغالگر به مرکز خان یونس در جنوب غزه است، در حالی که جنگنده‌های اسرائیلی به محله مسکونی الامل در غرب خان یونس حمله کردند که منجر به زخمی شدن تعدادی شد که به بیمارستان ناصر منتقل شدند.

خبرنگار المیادین در غزه افزود که هواپیماهای اشغالگر یک سری حملات به اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه در شمال نوار غزه انجام دادند و گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در الکرامه و برج‌های مخابرات رخ داده است. هواپیماهای جنگی اشغالگران همچنین کمربند آتشین شدیدی را در مجاورت بیمارستان اروپایی غزه در شرق رفح در نزدیکی مرز با مصر ایجاد کردند.

درباره تجاوزات امروز خبرنگار الجزیره هم گفت: قایق‌های توپدار رژیم صهیونیستی سواحل شهرهای دیرالبلح و خان یونس را بمباران کردند.

این خبرنگار توضیح داد که با توجه به ادامه درگیری‌ها با مقاومت فلسطین، نیروهای اشغالگر همچنین شرق جبالیا را هدف حملات توپخانه‌ای سنگین قرار دادند.

خبرنگار الجزیره گفت: درگیری با مسلسل‌های سنگین در جنوب شهر غزه بین ارتش اشغالگر و مقاومت فلسطین در جریان است.

مرکز فرماندهی ارتش اشغالگرمورد هدف گرفت/ شکار پهپاد جاسوسی اسرائیل

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: پهپاد جاسوسی اسرائیلی به نام EVO Max ۴T را در حالی که در آسمان نوار غزه در حال انجام مأموریت‌های اطلاعاتی بود شکار کردیم.

گردان‌های القدس همچنین از هدف قرار دادن یک مرکز فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی با خمپاره در مجاورت مسجد الشهدا در جنوب خان یونس خبر داد.

نیروهای شهید عمر القاسم نیز گفتند: با خمپاره‌های کالیبر سنگین تجمعی از خودروهای اشغالگر مستقر در شرق رفح، «مقر پشتیبانی صوفا» را بمباران کردیم.

بمباران وحشیانه که بیش از ۱۰۰ روز است متوقف نشده با ادامه تشدید فاجعه انسانی در نوار غزه و کارزار قحطی که اشغالگران از روز اول جنگ با تحمیل محاصره شدید آغاز کرده‌اند، همراه است و اجازه نمی‌دهند کمک‌ها به طور منظم وارد شود و به طور کامل کمک‌ها را از شمال نوار غزه قطع کرده‌اند.

از ۷ اکتبر تاکنون ۵۳۱ افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند

 از ۷ اکتبر تاکنون ۵۳۱ افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند

رسانه‌های عبری نوشتند: ارتش اسرائیل تا به امروز رسماً به کشته شدن ۵۳۱ افسر و سرباز اسرائیلی از زمان نبرد طوفان الاقصی در ۷ اکتبر اذعان کرده است که در این میان ۱۹۶ نفر در نبردهای زمینی در داخل غزه کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بر اساس بند «مجاز انتشار» اعلام کرد که یکی از نظامیان اشغالگر در جریان نبردهای روز گذشته در نوار غزه کشته و ۳ سرباز دیگر نیز به شدت مجروح شدند.

ارتش اشغالگر فاش کرد که گروهبان ذخیره اوریل آویاد سیلبرمن، سرباز گردان ۷۴۲۱ تیپ کریاتی، در نبردی در جنوب نوار غزه کشته شد.

سخنگوی ارتش اشغالگر همچنین تایید کرد که در همین نبرد یک افسر زرهی ذخیره و یک نیروی ذخیره در همان گردان به شدت مجروح شدند و یک سرباز ذخیره در گردان ۴۶۶ تشکیلات «شوعلی هامرم» (۶۴۶) نیز به شدت مجروح شد.

تیپ کریاتی، که سرباز کشته شده به آن تعلق داشت، یکی از تیپ‌های معمولی اصلی در ارتش اشغالی به شمار می‌رود، در سال ۱۹۴۸ در جریان فاجعه فلسطین توسط رئیس اسرائیل، دیوید بن گوریون تأسیس شد. این تیپ یکی از اولین تیپ‌ها بود.

ادعاهای ارتش رژیم صهیونیستی درباره کشف تونل دیگر حماس

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در داخل تونلی در شهر خان‌یونس، اتاقی را کشف کرده که جنبش حماس در آن اسرای صهیونیست را نگه می‌داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی عکس‌هایی را منتشر و ادعا کرد که آنها از داخل تونل کشف شده گرفته شده‌اند.

همچنین این ارتش مدعی شد که در داخل تونل یاد شده بمب‌های دست‌ساز و درب‌های ضد انفجار وجود داشته است.

به گزارش وبگاه العربی الجدید، دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه اظهار کرد: این تونل به طول نزدیک به یک کیلومتر و در عمق حدودا ۲۰ متری زیر زمین احداث شده و سربازهای ما در داخل آن اتاق بزرگی را که پیش از این بازداشتی‌ها در آنجا بودند، پیدا کردند.

هاگاری افزود: در این تونل پنج سلول وجود دارد که هر کدام یک سرویس بهداشتی دارد، در زمان‌های مختلف حدود ۲۰ گروگان (اسیر صهیونیست) در این تونل بازداشت بودند که تعدادی از آنها حدود ۵۰ روز قبل آزاد شدند.

این مقام نظامی رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: تعدادی از آنهایی که آزاد شدند تایید کردند که در محل کشف شده بازداشت بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی بارها در طول جنگ علیه غزه مدعی شده که تونل‌های بزرگ و انبارهای سلاح حماس را کشف و ویران کرده اما ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام در آخرین سخنرانی خود وجود هرگونه انبار سلاح نیروهای مقاومت در غزه را تکذیب کرد.

آزادی بیش از ۱۰۰ اسیراسرائیلی تنها از طریق راهکارهای دیپلماتیک ممکن است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از چهار تن از افسران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی که نام آنها را فاش نکرد، نوشت: دو هدف اعلام شده برای جنگ غزه یعنی نابودی حماس و آزاد کردن گروگان‌ها (اسرا) با هم ناسازگار هستند.

پس از انتشار این اظهارات، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور شد اعلام کند آنچه این افسران اظهار کردند نشان‌دهنده موقعیت نظامی آن در غزه نیست.

در گزارش نیویورک تایمز، برخی از رهبران نظامی رژیم صهیونیستی به شکلی پنهانی ناامیدی خود از استراتژی کابینه این رژیم در غزه را ابراز و تاکید کردند که به این نتیجه رسیده‌اند، آزادی بیش از ۱۰۰ اسیر بازداشت شده در غزه تنها از طریق راهکارهای دیپلماتیک و نه نظامی ممکن است.

جنبش حماس که نوامبر گذشته بیش از ۱۰۰ تن از اسرای بازداشت شده در غزه را آزاد کرد، شرط  آزادسازی سایر اسرا را توقف کامل جنگ اعلام کرد.

با عملیات‌های نظامی گروگان‌ها را زنده نجات دهیم، خیال باطلی است

گادی آیزنکوت، فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی و عضو کابینه جنگ این رژیم  اذعان کرد: «اینکه فکر کنیم می‌توانیم در عملیات‌های نظامی گروگان‌ها را زنده نجات دهیم، خیال باطلی است. »

پس از آنکه تعدادی از اسرای صهیونیست در جریان درگیری‌ها در غزه کشته شدند، اکنون برای خانواده‌های اسرا آشکارتر شده که برای آزادی آنها به دیپلماسی نیاز دارند نه زور.

همچنین این روزنامه آمریکایی به نقل از فرماندهان نظامی یاد شده نوشت: عملیات ما به دلیل زیرساخت‌های حماس که پیشرفته‌تر و گسترده‌تر از آن چیزی بودند که افسران اطلاعات ما در گذشته ارزیابی کردند، ناکام ماند.

 حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

 منابع رسانه‌ای حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی حومه شهرک «شیحین» و همچنین حملات دیگر صهیونیست‌ها حومه شهرک «مرکبا» را هدف قرار داد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

کدخبر: 965736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟