حزب‌الله لبنان پایگاه جاسوسی «مرون» را منهدم کرد/ تظاهرات بزرگ در حیفا و تل‌آویو

به گفته منابع محلی، در پی این حملات که منازل مردم بر سر آنها ویران شد، شماری از آنها از جمله زنان و کودکان بیگناه شهید و زخمی شدند.

اولین دقایق بامداد امروز( یکشنبه ) شهر جنین در کرانه باختری اشغالی شاهد یک عملیات ضد صهیونیستی دیگر بود.

منابع فلسطینی اعلام کردند که طی 24 ساعت اخیر، مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی شاهد 17 عملیات ضد صهیونیستی از جمله پنج عملیات تیراندازی بوده است.

از سوی دیگر نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرک زیتا در شمال طولکرم در کرانه باختری اشغالی یورش بردند.

به گفته منابع محلی، نظامیان صهیونیست در این حمله به سمت مردم این شهرک آتش گشودند که دستکم سه نفر به ضرب گلوله آنها زخمی شدند.

حزب‌الله لبنان پایگاه جاسوسی «مرون» را منهدم کرد

مقاومت لبنان از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی و آغاز جنگ غزه در راستای حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از مقاومت شهرک‌های هم مرز با لبنان و پایگاه‌های صهیونیست‌ها را هدف حملات موشکی قرار داده است.

حزب‌الله لبنان جزئیات بیشتری از پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی که صبح امروز آن را هدف قرار داد، فاش کرد.

 این حزب در این خصوص گفت: پایگاه مرون در زمینه سازماندهی، هماهنگی و مدیریت تمامی عملیات هوایی به سمت سوریه، لبنان، ترکیه، قبرس و بخش شمالی بخش شرقی دریای مدیترانه فعالیت دارد.

این پایگاه مرکز اصلی عملیات پارازیت الکترونیکی در جهات مذکور است و تعداد زیادی از افسران و سربازان زبده صهیونیست در این پایگاه فعالیت می‌کنند.

حزب‌الله لبنان امروز(شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی در اولین واکنش به ترور صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمانش در حومه جنوبی بیروت، ۶۲ موشک به پایگاه کنترل هوایی مرون شلیک کردند. حمله حزب الله لبنان به پایگاه هوایی مرون از آغاز تبادل آتش با رژیم صهیونیستی بزرگترین حمله بوده است.

 بن‌بست در توافق میان حماس و تل‌آویو پس از ترور العاروری

یک رسانه آمریکایی از سخت‌ترشدن امکان توافق تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از تنش‌زایی تل‌آویو و ترور نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس خبر داد.

نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های قطری به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه گفته‌اند پس از اقدام رژیم صهیونیستی در ترور «صالح العاروری» عضو ارشد حماس در بیروت، رسیدن به توافقی درباره تبادل اسرا سخت‌تر شده است.

وبگاه آکسیوس بامداد امروز (یکشنبه ) این مطلب را به نقل از یک مقام قطری و یک منبع آگاه اسرائیلی عنوان کرده است.

قطر روزگذشته ( شنبه )و برای اولین بار میزبان اعضای خانواده‌های ۶ اسیر آمریکایی و اسرائیلی در غزه بود و این پیام «نشان‌دهنده این موضوع است که رسیدن به توافق جدید درباره گروگان‌ها به چه میزان پیچیده شده است».

قطر و مصر تلاش می‌کنند توافق جدید را میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی منعقد کنند؛ توافقی که بر اساس آن حداقل ۴۰ اسیر اسرائیلی در ازای چند هفته آتش‌بس در غزه و همچنین آزادی اسرای فلسطینی، به سرزمین‌های اشغالی بازمی‌گردند.

آکسیوس نوشته حماس در هفته گذشته پیشنهاد جدید را مطرح کرد که در آن خواستار خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از بخش‌هایی از غزه شده بود اما تل‌آویو با آن مخالفت کرد. عصر سه‌شنبه نیز رژیم صهیونیستی العاروری را در بیروت ترور کرد.

رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام قطری نوشته «محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست‌وزیر قطر به اعضای خانواده‌های اسرا گفته مذاکرات کنونی بسیار پیچیده شده و دوحه با چالش‌هایی در این‌باره روبرو است.

تظاهرات بزرگ در حیفا و تل‌آویو

تظاهرات بزرگ در حیفا و تل‌آویو

منابع عبری‌ از تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و درخواست تلاش برای آزادی فوری اسرای صهیونیست در غزه خبر دادند.

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی از جمله خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه به دنبال ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه در سایه بی‌اعتنایی به توافق تبادل اسرا با حماس، به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

شهرک‌نشینان صهیونیست با برپایی تظاهرات در شهرهای اشغالی حیفا و تل‌آویو خواستار برکناری فوری نتانیاهو و انحلال کابینه او شدند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا هر چه زودتر جنگ را متوقف و برای تبادل اسرا اقدام کند.

نبش قبر و تخریب ۱۱۰۰ قبر و ربودن اجساد ۱۵۰ شهید فلسطینی

حزب‌الله لبنان پایگاه جاسوسی «مرون» را منهدم کرد/ تظاهرات بزرگ در حیفا و تل‌آویو

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌‎ای اعلام کرد که نبش قبور فلسطینیان اوج وحشی‌گری صهیونیست‌ها را می‌رساند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد، «جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی مبنی بر نبش قبر و تخریب ۱۱۰۰ قبر در محله التفاح در غزه و ربودن اجساد ۱۵۰ نفر از شهدایی که تازه دفن شدند و انتقال آن‌ها به مکانی نامعلوم، اوج وحشی‌گری ارتش جنایتکار صهیونیستی رامی‌رساند که این نقض صریح تمامی قوانین و عرف بین‌الملل و بی‌حرمتی آشکار به ادیان آسمانی است . »

دفتر اطلاع رسانی غزه امروز از نبش قبر ۱۱۰۰ قبر در گورستان التفاح در شرق غزه و سرقت ۱۵۰ جسد توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد، «این جنایت وحشیانه مدتی پس از اقدام دشمن صهیونیستی به سرقت اعضای بدن حدود ۸۰ شهید فلسطینی قبل از تحویل آن‌ها به صلیب سرخ و دفن مجدد آن‌ها در شهر رفح صورت می‌گیرد . »

جنبش حماس بیان کرد که «ما در برابر تکرار این جنایات وحشیانه از سوی صهیونیست‌ها، از تمامی کشورها، دولت‌ها و نهادهای حقوقی و بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود عمل کرده و برای محکومیت و برملا ساختن جنایات روزافزون دشمن صهیونیستی علیه قبور مسلمین و اجساد شهدا تحرکی جدی داشته باشند و به هر شیوه‌ای در تلاش برای توقف آن و مجازات عاملان این جنایات باشند. »

سازمان ملل: نوار غزه محل مرگ و ناامیدی است

حزب‌الله لبنان پایگاه جاسوسی «مرون» را منهدم کرد/ تظاهرات بزرگ در حیفا و تل‌آویو

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری ضمن هشدار نسبت به اینکه یک فاجعه بهداشتی در غزه در پیش است، نوار غزه را محلی برای مرگ و ناامیدی توصیف کرد.

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری در بیانیه‌ای اظهار کرد: پس از سه ماه از حمله هولناک در هفتم اکتبر، غزه به مکانی برای مرگ و ناامیدی تبدیل شده است.

 شلیک ۱۵۰ موشک مقاومت لبنان

 رژیم صهیونیستی در ادامه نبرد با حزب الله در جبهه شمالی سرزمین های فلسطین اشغالی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ بدین سو، مناطق مسکونی بنت جبیل را هدف حمله خود قرار داد. در مقابل مقاومت اسلامی لبنان نیز ۱۵۰ موشک را به سمت شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرد.

 در همین راستا «اشرف بیضون»، نماینده پارلمان لبنان که به مناطق جنوب لبنان سفر کرده بود ضمن حضور در منازل شهدا و مجروحین حملات اخیر اسرائیل و تسلیت به بازماندگان گفت: صهیونیست ها عامدانه منزل «حاج احمد سعید بزی»،  شهروند غیرنظامی لبنانی را هدف قرار دادند که به شهادت 3 نفر از ساکنین این خانه منجر شد.

اما در سمت مقابل مقاومت اسلامی لبنان در واکنش به این تجاوز، از شلیک دست کم 150 موشک به سمت شهرک های شمالی سرزمین های اشغالی خبر داد که از زمان آغاز نبرد اخیر، بیشترین تعداد به شمار می رود.

حزب الله علاوه بر این با شلیک 30 موشک کاتیوشا به سوی شهرک «کریات شموناه» و حمله پهپادی به مزارع اشغالی «شبعا» برای دشمن صهیونیستی خط و نشان کشید.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین با موشک های برکان به خربه ماعر حمله کرد و چندین پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد.

کدخبر: 961506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟