حضور رئیس‌ جمهور در بیمارستان شهید سلیمانی فردیس / افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج

به گزارش رکنا، بیمارستان فردیس در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

این بیمارستان ۲۸۰ تختخوابی در ۲۴ هزار مترمربع زیربنا و با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است.

این بیمارستان تا آغاز به کار دولت سیزدهم حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت. ادامه روند تکمیل بیمارستان فردیس از ابتدای دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و با سفر سال گذشته رئیسی به استان البرز تامین اعتبارات برای اتمام آن بیش از پیش مورد توجه گرفت.

این بیمارستان در پنج طبقه و در قالب سه بلوک به شکل عمومی (جنرال) ساخته شده و دارای بخش‌های تخصصی و فوق‌تخصصی پزشکی است. ظرفیت تعداد تخت‌های آی سی یو بیمارستان فردیس از هفت تخت به ۳۷ تخت افزایش یافته است.  ۶۷ درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان در طول ۲۰ ماه گذشته توسط دولت سیزدهم تامین شده، ۵۰ درصد عملیات ساخت آن نیز در یک سال اخیر محقق شده است.

افتتاح فاز نخست کمربندی شمالی کرج از سوی رئیس‌جمهور

آزادراه ۱۸ کیلومتری شمالی کرج که از انتهای آزادراه شهید همت - کرج، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج - قزوین منتهی می‌شود و از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است از نتایج سفر اول رئیس‌جمهوری به استان البرز بود که پیشرفت فیزیکی پروژه را به حدود ۷۸ درصد رساند.

فاز نخست این آزادراه به طول ۷.۶ کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی قرار دارد.

در ۱۰ ماه گذشته بخش میانی این اتوبان با طول ۷.۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. تاکنون حدود ۴.۲ میلیون مترمکعب خاکبرداری و ۱۲۰ هزار تن آسفالت‌ریزی انجام و حدود ۶۵ هزار مترمکعب نیز بتن ریخته شده است. پیش‌بینی می‌شود این بخش ظرف ۶ ماه آینده به خوارزمی و ظرف یک سال آینده به تهران برسد. با تکمیل بقیه فازهای این پروژه هم حدود ۴۰ درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد.

افتتاح طرح توسعه شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا در البرز

همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز، شرکت مهندسی و ساخت برق کنترل مپنا با حضور عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن وتجارت در شهرستان فردیس آغاز به کار کرد.

این شرکت با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۵۵ هزارو۹۲۶ متر مربع و زیربنای ۳۱هزارو۹۸۳ متر مربع احداث و آماده بهره‌برداری شده است.

با بهره برداری از این طرح تولیدی زمینه اشتغال مستقیم ۸۰۰ نفر در البرز فراهم شده است.  

این واحد تولیدی در زمینه ساخت کنترل انواع فرآیندهای صنعتی، شارژ خودروهای برقی و تولید خودروهای الکتریکی فعالیت خود را آغاز کرده است.

روز جمعه ۱۷ آذرماه همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان البرز شش طرح جدید صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی مستقیم برای برای حدود ۱۵۰۰ نفر، توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری می‌رسد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 953143 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟