ویدئویی هولناک از بمباران فسفری غزه توسط اسراییل/ وضعیت غزه به حد نسل‌کشی رسیده است

بمباران با بمب های فسفری در غزه‌‌

به گزارش ایرنا از میدل ایست نیوز، «ریاض منصور» در پیامی به شورای امنیت گفت که تلاش برای تحت سلطه درآوردن مردم با بمب، از بین بردن موجودیت ملی آنها و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی، به حد نسل کشی رسیده است.

وی افزود: این اقدامات جنایات جنگی است.

در همین حال، روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد قصد مقاومت فلسطین، تصرف جنوب سرزمین‌های اشغالی و ماندن در این منطقه بود.

«دانیل هاگاری» سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد ارتش این رژیم در ۲ روز گذشته توانست مانع از نفوذ نیروهای مقاومت به سرزمین های اشغالی شود.

وی گفت: نیروهای مقاومت قصد داشتند منطقه (جنوب سرزمین های اشغالی) را تصرف کرده و در آنجا بمانند.

این مقام صهیونیست از عقب راندن نیروهای مقاومت از داخل سرزمین های اشغالی ابراز خرسندی و اضافه کرد: به جز تعدادی از آنها که هنوز در منطقه هستند، بقیه را به عقب رانده ایم.

وی از تماس ارتش رژیم صهیونیستی با ۶۰ خانواده اسیران صهیونیست خبر داد.

 ویدیویی هولناک از حملات بامداد امروز اسراییل به غزه

هشدار/حاوی تصاویر آزاردهنده

 

بازداشت ۱۵۰ فلسطینی در کرانه باختری از زمان آغاز طوفان الاقصی

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای عملیات طوفان الاقصی از روز شنبه، نظامیان صهیونیست ۱۵۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

در بیانیه باشگاه اسیر فلسطینی آمده است که نیروهای اسرائیلی سه شنبه شب دستکم ۳۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

بیانیه یاد شده افزود که از آغاز عملیات طوفان الاقصی، نیروهای اسرائیلی بیش از ۱۵۰ فلسطینی را از مناطق مختلفی از کرانه باختری از جمله الخلیل، اریحا، نابلس، طوباس، رام الله و قدس بازداشت کردند.

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که این بازداشت ها در راستای جنایت فراگیر اسرائیل علیه ملت فلسطین انجام شده است.

حمله هوایی اسرائیل به غزه خرابی‌های زیادی را به همراه داشته و تخریب ساختمان‌ها بسیار بالاست؛ تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده یا به اردوگاه‌های سازمان ملل پناهنده شده‌اند. با این حال این آوارگان جایی برای فرار ندارند؛ مرز رفح به سمت مصر با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، بسته شده؛ آن هم در حالی که رفت‌وآمد از آن بسیار محدود و در حد چند صد نفر در روز است؛ از سوی دیگر، مرزهای دریایی نیز تحت کنترل اسرائیل است؛ بنابراین شهروندان فلسطینی در غزه حتی اگر بخواهند این منطقه را ترک کنند جایی برای رفتن ندارند.

خبرها بیانگر تداوم حملات هوایی برای تخریب گسترده منطقه از یک سو و در ادامه، تلاش برای ورود نیروهای زمینی ارتش به منطقه غزه است؛ مساله‌ای که به بحران انسانی مردم منطقه افزوده است.

کدخبر: 936031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟