وزیر دفاع : تراموا می‌تواند مزیت‌های زیادی برای مردم تهران داشته باشد

به گزارش رکنا به نقل از وزارت دفاع ، امیر سرتیپ آشتیانی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با شهرداری طی سخنانی با اشاره به راهبردهای کلان دولت سیزدهم در همکاری علمی با دستگاه‌های مختلف گفت: وزارت دفاع در راستای اجرایی شدن سیاست‌های دولت به دنبال انتقال دانش و تجربیات خود به بخش‌های دیگر در کشور است و در این مسیر بیش از هر نهاد دیگری بهره‌مند از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه هستیم.

وزیر دفاع افزود: مطابق مفاد تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا می‌رسد، بناست دو دستگاه در زمینه‌های مختلفی چون فنی مهندسی و ترابری همکاری مشترک داشته‌باشند.

وی ادامه داد: ساخت تراموا می تواند مزیت های زیادی برای مردم تهران از جمله افزایش سرعت نقل و انتقال، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و ... را به همراه داشته باشد و قطعا این مسیر را استمرار خواهیم داد و کارهای دیگری را نیز در راستای خدمت به مردم با شهرداری تهران پیش خواهیم برد.

زاکانی: تراموای 18 کیلومتری با 200 میلیون یورو در پایتخت ساخته می‌شود

 به گزارش رکنا ، شهردار تهران از ساخت تراموای 18 کیلومتری در پایتخت با هزینه 200 میلیون یورو خبر داد.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه تراموا در خط یک بی‌آرتی از ترمینال شرق تا میدان آزادی به طول 18 کیلومتر راه‌اندازی می‌شود، گفت: احداث تراموا مقرون به صرفه و صلاح است و پیش‌بینی کرده ایم سالانه 55 میلیون مسافر می‌توانند از طریق این خط جابجا شوند.

شهردار تهران تأکید کرد: این تراموا ظرف مدت 18 ماه ساخته می‌شود و به احتمال زیاد از سال جاری آغاز به کار می کند.

زاکانی با بیان اینکه 270 کیلومتر خط مترو با 115 ایستگاه داریم، گفت: 1500 واگن مترو داشتیم که از این تعداد 28 واگن از رده خارج و بخش زیادی از واگن‌ها هم نیاز به بازسازی و اورهال داشت.

وی با بیان اینکه از سال 85 تا سال 99(طی 15 سال) 416 دستگاه واگن مترو بازسازی شده بود، گفت: از سال 1400 تا 1401، 251 واگن بازسازی شده و 42 واگن هم در حال بازسازی است و تا خرداد سال آینده 428 واگن بازسازی می‌شود.

زاکانی ادامه داد: 3 رام قطار که از رده خارج شده بودند، بازسازی شده و ارتقا یافتند.

گفتنی است : شهرداری تهران امروز ( یکشنبه ) با حضور در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای فراهم‌کردن زمینه مشارکت در تأمین مالی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری خطوط تراموای تهران تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع را امضا کردند.

کدخبر: 927384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟