دیدار غریب آبادی با مادر کودک ایرانی جدا شده از والدینش در دانمارک

به گزارش رکنا ، کاظم غریب آبادی ، دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل قوه قضائیه عصر امروز (چهارشنبه)، با مادر داریوش حیدری، کودکی که دولت دانمارک او را از مادرش جدا کرده، در ستاد حقوق بشر دیدار و گفت‌وگو کرد.

غریب آبادی در این دیدار ضمن انتقاد جدی از اقدام دولت دانمارک، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر وظیفه دارد مسائل و مشکلات مربوط به اتباع ایرانی را در هر کجای دنیا که باشند، پیگیری کند. بر همین اساس، تلاش می‌کنیم با کمک وزارت امور خارجه و با استفاده از ظرفیت های موجود، داریوش را به آغوش خانواده بازگردانیم.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: دولت دانمارک که مدعی حقوق بشر است، با این اقدام خود هم حقوق بشر را نقض کرده و هم سلامت جدی یک کودک بیمار را بطور جدی به مخاطره انداخته و هم والدین او را با درد و رنج گسترده ای مواجه کرده است.

حمیده سلامتی مادر داریوش نیز در این دیدار ضمن قدردانی از موضع گیری قاطع دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص این موضوع انسانی، گفت: دولت دانمارک به دنبال هویت‌زدایی از کودکانی است که آنها را از والدینشان جدا می کند.

وی افزود: بیش از دو سال است که از فرزندم دورم و دولت دانمارک به بهانه های واهی داریوش را از من گرفته و به یک مرکز نگهداری سپرده است.

سلامتی در ادامه ضمن انتقاد شدید از صنعت کودک آزاری و نابودی خانواده در دانمارک و جدایی فرزندان مهاجران از والدینشان، گفت: تعداد قابل توجهی از مادران و خانواده های مهاجران در دانمارک شرایطی مشابهی دارند و من به عنوان یک ایرانی تقاضای کمک از ستاد حقوق بشر و نهادهای ذیصلاح برای بازگشت عاجل فرزندم به ایران را دارم.

منبع : ایسنا

کدخبر: 917672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟