واگنر عقب‌نشینی کرد

به گزارش رکنا،   رئیس جمهور بلاروس خبر داد که با رئیس گروه واگنر صحبت کرده و با وی درباره توقف درگیری‌ها و برداشتن گام‌هایی برای تنش زدایی گفت‌وگو کرده است.

سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد، پریگوژین پیشنهاد لوکاشنکو برای توقف جنبش واگنر در روسیه و برداشتن گام های بیشتر برای تنش زدایی را پذیرفت.

سرویس مطبوعاتی لوکاشنکو اعلام کرد که در حال حاضر پیش‌نویس گزینه قابل قبولی برای حل و فصل وضعیت گروه "واگنر" با ضمانت‌های امنیتی برای مبارزان آن وجود دارد.

بر اساس اعلام ریاست جمهوری بلاروس، گفت‌گوی لوکاشنکو با پریوگوژین با هماهنگی ولادیمیر پوتین انجام شد است.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که یکی از نکات توافق با واگنر، انجام برخی تغییرات در وزارت دفاع روسیه بوده است.

پس از این توافق،  رئیس گروه واگنر در پیامی صوتی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، به نیروهای خود دستور داد با هدف جلوگیری از خونریزی، به پایگاه‌های خود بازگردند.

وی در این پیام گفت در حالی که 200 کیلومتر با پایتخت فاصله داریم، تصمیم گرفتیم که جلوی ریخته شدن خون روس‌ها را بگیریم و به پایگاه‌های خود بازگردیم.

 شامگاه جمعه فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند.

یوگنی پریگوژین در بیانیه‌ای که ابتدا صحت آن مورد تردید واقع شد اما بعدا مورد تأیید قرار گرفت گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

شورش نیروهای گروه نظامی واگنر در روسیه در حالی انجام شده است که  رئیس این گروه نظامی در پیامی که امروز صبح در تلگرام منتشر کرد گفت که «آماده مرگ» بوده و از تلاش خود برای سرنگونی دولت روسیه خبر داد.

فارس

 

کدخبر: 903413 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟