۳۱ پروژه خطوط انتقال و پست برق افتتاح شد/ ایجاد ۴ هزار طرح اشتغالزایی با ۱۲ هزار شغل در سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمد مخبر در بدو ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از دستور رییس جمهور برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان مأموریت و توفیق پیدا کردیم با تیمی از دولت و تمام نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به این استان سفر کنیم،  گفت: حل مشکلات آبی این استان یکی از اهداف این سفر است و نباید استانی همانند سیستان و بلوچستان با ظرفیت همجواری در کنار دریا و سفره های زیر زمینی از مشکلات کم آبی و خشکسالی رنج ببرد.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: انتقال آب از دریا و استخراج آبهای ژرف از مهم ترین برنامه های دولت برای حل مشکلات آب این استان است و همچنین با پیگیری های دستگاه دیپلماسی بدنبال پیگیری حقابه هیرمند هستیم.

 بنابراین گزارش ، در این سفر پست ۶۳,۲۰ کیلوولت پرواز زاهدان و خط ۲۳۰ کیلوولت زاهدان - میرجاوه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای نیرو و نفت و نمایندگان و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

پست ۶۳,۲۰ کیلووات پرواز زاهدان به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و ظرفیت ۱۰۰ مگاولت آمپر با هدف ایجاد امکان تغذیه شهرک صنعتی زاهدان، کاهش بار پست انتقال گازی زاهدان، بهبود قابلیت اطمینان رینگ ۶۳ کیلوولت زاهدان با همت وزارت نیرو احداث شده است.

همچنین خط ۲۳۰ کیلوولت زاهدان- میرجاوهبه ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و طول مدار ۱۵۰ کیلومتر قابلیت افزایش صادرات، کاهش تلفات و رفع ولتاژ، فراهم سازی بستر توسعه واحدهای صنعتی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، کاهش خاموشی و افزایش قابلیت اطمینان با همت وزارت نیرو احداث شده است.

افتتاح دویست و بیستمین مدرسه برکت باحضور مخبر در سیستان و بلوچستان

 مدرسه ۶ کلاسه روستای دودر شهرستان زرآباد به عنوان دویست و بیستمین مدرسه برکت در استان سیستان و بلوچستان، در ارتباط ویدیو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهور با این منطقه محروم کشور به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور وزرای نفت و نیرو، مسئولان و نمایندگان استان و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت در هنرستان برکت شهید محسن فخری زاده برگزار شد.

گفتنی است مدرسه ۶ کلاسه روستای دودَر شهرستان زرآباد با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع، با سرمایه گذاری ۵ میلیارد تومانی و با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) ساخته شده است.

لازم به ذکر است بنیاد برکت در پانزده سال گذشته در استان سیستان و بلوچستان ۲۳۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل ۲۲۰ مدرسه، ۶۰ مسجد، ۹۲ پروژه سلامت از قبیل بیمارستان، مرکز جامع سلامت، پایگاه بهداشت و تجهیز بیمارستان و یک هزار ۸۶۵ مسجد برای محرومین به مرحله بهره برداری رسانده است.

 ایجاد ۴ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت با ایجاد ۱۲ هزار شغل

 پالایشگاه تولید قیر در زاهدان در قالب چهار هزار طرح مذکور، با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزرای نفت و نیرو، مسئولان و نمایندگان استانی و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

پالایشگاه تولید قیر در زاهدان قابلیت تولید انواع قیر و اشتغالزایی مستقیم ۱۲۵ نفر دارد که با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن در سال با مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ساخته شده است.

با افتتاح این پالایشگاه تولید قیر نیاز استان سیستان و بلوچستان به این محصول مهم برطرف و در اجرای پروژه های زیرساختی این استان تسریع می شود.

لازم به ذکر است بنیاد برکت در پانزده سال گذشته در حوزه اقتصادی و اشتغالزایی ۲۵ هزار طرح با ظرفیت اشتغالزایی ۷۶ هزار و ۳۰۰ نفر و با سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسانده است.

همچنین معاون اول رئیس در حاشیه این مراسم  از نمایشگاه محصولات و دستاوردهای طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت بازدید کرد.

 گفتنی است ، معاون اول رئیس جمهور را در این سفر یک روزه وزاری نفت و نیرو و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین تمامی هشت نماینده استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی همراهی می‌کنند.

کدخبر: 864277 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟