امام جمعه مشهد: حالا به فرض اینکه توپ به یک طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده‌اند

به گزارش رکنا، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر  رضوی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد و این اقتدار نه فقط در داخل کشور بلکه در منطقه و بخشی از جغرافیای جهانی به شکل قدرت قابل توجه نمایان است.

امام جمعه مشهد افزود: با این حال و در این شرایط، نمی توان تحمل کرد که به مقدسات الهی تعرض شود و اکثریت انقلابی و قشر دلسوز نظام از عمل به وظیفه خود در جهاد تبیین کوتاهی کنند.

وی با بیان اینکه مردم در ۴۳ سال گذشته، محور اقتدار نظام بوده اند، گفت: در این شرایط، «کنار نشستن» و «همه چیز را وظیفه حکومت دانستن» غیرقابل قبول است، همه باید به میدان بیایید، در فضای مجازی، حرف بزنید و تبیین کنید.

آیت الله علم الهدی افزود: جهاد تبیین هم به معنای درگیرشدن و تقابل نیست بلکه یعنی با همان تلفن همراهی که در دست دارید، عرصه را تشخیص دهید و تبیین کنید.

وی خاطر نشان کرد: درست است که فضای مجازی در دست دشمن است اما اگر همه جوانان ما امروز با الگوگیری از ائمه به میدان بیایند و رسانه باشند، دشمن در زمینی که خود طراحی کرده زمین گیر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه امروز سه نوع شناخت شامل "خودشناسی، دشمن شناسی و وظیفه شناسی" برای ما امری ضروری است، اظهار کرد: اگر ما به این سه شناخت برسیم، آمریکا که در نقطه کانونی جبهه دشمن ما قرار دارد، خوار و ذلیل تر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و آغاز دهه فاطمیه عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) و زینب کبری(س) سرمدار و پرچمدار جهاد تبیین هستند و این ۲ جریان به عنوان الگوی نمونه و کامل دینی پیش روی ما قرار دارند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز معیار قضاوت ورزشکارانمان برد و باخت آنها در میادین ورزشی نیست، بلکه قضاوت ما براساس ایمان، اعتقادات و پایبندی آنان به اصول و ارزشها است.

وی ادامه داد: ورزشکاران دلاور ایران همیشه مورد افتخار ما هستند، حالا به فرض اینکه توپ به یک طرف رفته باشد، به این معنا نیست که فرزندان برومند ما شکست خورده‌اند و آمریکا پیروز شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه آمریکا شکست خورده مردم ایران است، ادامه داد: امروز ملت ایران در همه عرصه‌ها پیروز است و حرف اول را می‌زند.

وی تصریح کرد: معنای پیروزی یعنی «محمد جهان آرا» که تانک‌های آمریکایی صدام را پشت دروازه‌های خرمشهر زمین گیر کرد و «حاج حسن تهرانی مقدم» که در زمان تحریم، با پایه گذاری نظام موشکی توسعه آن خواب را از چشم دشمنان ربود و همچنین «حاج قاسم سلیمانی»که با تکیه بر تفکر استکبارستیزانه خود در زمان حیات و ممات خود، آمریکا را در سرتاسر منطقه خوار و ذلیل کرد.

منبع: ایرنا

کدخبر: 849013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟