نامه‌ای خطاب به سخنگوی دولت

به گزارش رکنا، منصور احمدلو فعال فرهنگی و پیشکسوت جهاد و مقاومت نوشت: بسم الله النور سلام آقای سخنگو !

دقیقاً سن و سالت را نمی دانم ولیکن به عنوان یک ایثارگر، جانباز ، برادر شهید و یا رزمنده ای که به لطف خداوند کریم از نوجوانی به جبهه ها رفته و به برکت خون شهیدان معزز به عنوان یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس دارای تجربیاتی شده از شما عزیز گرانقدر تشکر می نمایم. تشکری که اگر صورت نگیرد از مصادیق مَن لَم یَشکُرِالمَخلوقَ، لَم یَشکُرِ الخالقَ محسوب خواهد شد.

تشکر فراوان از بابت این که صبورانه با روحیه ای جهادی پای به عرصه جهاد تبیین گذاشتید ، مدبرانه از نظام مظلوم اسلامی دفاع می کنید و لابد به خوبی میدانید که در این مسیر ، سرزنش سرزنش کنندگان و ملامت ملامت گران قطعی و طبیعی می نماید و در واقع طی تجربیات چند دهه ثابت شده که هماره نوش ها همراه نیش ها بوده ، هست و خواهد بود ، پس این ادای تکلیف گوارایتان باد !

و شایسته است به جنابعالی که عشق به خدمت بی منت در رفتارتان کاملاً مشهود است این شعر را یادآوری کنم که ( عاشقان را درد دل بسیار می باید کشید ، زحمت اغیار و جور یار می باید کشید ، هرکه عاشق گشت اگر خود نازنین عالم است ، نازکی کی راست آید بار می باید کشید )

با شنیدن حرکت خالصانه بی آلایشتان و حضور در کانون های اعتراضات به یاد دوران اوایل انقلاب وابتدای دهه 60 افتادم ،

یاد آن دورانی که حاضر بودم جان خود را به خطر انداخته و حتی از دست بدهم و در عوض 2 نفر و باز هم با تاکید میگویم فقط 2 نفر هم که شده ، از دام منافقین کوردل رها گشته ، به جبهه ی انقلاب و اسلام ملحق شوند

چرا که صحنه ی تلخی است دیدن موج سواری دسیسه گران که پیوسته در پی فریب دل های پاک جوانان بوده ، پس می ارزد که هر خطری را به جان بخری تا به دور از فضاهای هیجانی ساخته و پرداخته شده بد خواهان روشنگری نماییم.

اینجانب لازم میدانم با عنایت به تجربه ی چند ده ساله ی خود در حوزه فرهنگ عمومی ( پس از پذیرش قطعنامه 598 ) و به عنوان قدیمی ترین مدیر فرهنگی ، هنری و اجتماعی شهرداری تهران که چندین دوره مدیریت بزرگترین فرهنگسراهای کشور ( بهمن ، خاوران ، ملل و   غیره  ) را با مراجعات روزانه 12000 جوان طی نموده و به ویژگی این نوع پاسخ گویی ها در جمع جوانان اشراف کامل دارم به ریاست محترم جمهور به واسطه داشتن چنین سخنگویی برای دولت خدوم خویش تبریک عرض نمایم.

آقای سخنگو !

حتماً به خوبی واقفید که سخن دل پذیر از دل های سخن پذیر بر می خیزد و از این بابت است که لاجرم بر دل نشیند ، پس چه خوب است که این روش جنابعالی به عنوان سنتی حسنه به سایر اعضای کابینه دولت تسری پیدا کرده و اقناع را پیشه نموده و تفکر مخاطبین را دارای ریشه .

آقای سخنگو !

نظام برهانی هرگز بحرانی نخواهد شد ، این اصل از دیرباز ثابت شده که هرچقدر بر میزان توسعه ی احتجاج ، استدلال و برهان افزوده شود از میزان اثر بخشی شیطنت ها و بحران آفرینی ها کاسته می شود و بالعکس هر قدر از اقناع ، استدلال و برهان کاسته شود زمینه سازی بحران اعم از اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و غیره مهیا می شود ، پس نیکو عملی است حضورتان در جمع مخاطبین بلاواسطه .

اساساً جنگ حق و باطل جنگ علم و جهل است ، جنگ نور و ظلمت است و تنویر افکار عمومی جهادی است واجب ، و از این بابت است که جهاد تبیین مورد تاکید رهبر فرزانه ی انقلاب می باشد.

از این رو است که حضرت حسین (ع) حتی در روز عاشورا و ساعاتی قبل از شهادت خود نیز سعی در روشنگری افراد حاضر در جبهه مقابل خود داشت تا شاید نفرات کمتری در دام شیطان لعین قرار گرفته دوزخی شوند و بر آن عقیده بود که در حد توان و با نثار خون پاک خود به آزاد سازی گروگان های فکری جبهه ی مقابل که بسیاری از ایشان با قصد قربت به جنگ او آمده بودند بپردازد. دقیقاً در آن زمان بود که نیرو های شیطانی مقابل به هر وسیله ای متوسل شدند که ندای حق طلبانه ی حسین (ع) به گوش جماعت نرسد که اگر میرسید جبهه ی باطل از هم می پاشید ، فلدا هلهله و سر و صدای فراوانی در مقابل صوت ملکوتی امام عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به راه انداختند که گوش های حاضران ، سخنان دلپذیر حسین (ع) را نشنوند و شد آن چه نباید می شد. امروزه نیز مسائل همان گونه است ولیکن وسائل عوض شده ، فقط به جای هلهله ، دستگاه های مختلف رسانه ای دشمن و باکمال تأسف گاهی نیز دوست نماهای نادانِ موثر تر و بد تر از دشمن ، همان کاری را می کنند که شیاطین و بدخواهان می خواهند و آن نرسیدن حرف حق به گوش دیگران است.

آقای سخنگو !

در این میان خداوند کریم شرط حمایت خود را مراعات جوانب تقوا اعلام نموده ، تا جایی که در قرآن کریم به تاکید فرموده است إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا وَالَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ ( همانا خداوند با کسانی است که تقوا پیشه کنند و نیکو کار باشند ) لابد به درستی میدانید که بسیاری از دعواها شاید در ابتدا بین حق و باطل و یا ظالم و مظلوم شروع شود ولیکن در

ادامه به نحوی ناگهانی مشاهده می شود که طرف حق نیز به نوعی تبدیل وضعیت ناخواسته پرداخته و دیگر باطل با باطل و ظالم با ظالم می جنگد

و در این بین  هر دو ظالمند ( و بادی منهما فهو اظلم ) و شروع کننده ظالم تر است ، پس امروز باید با مراعات جمیع جوانب اخلاقی و انسانی پیش رفته و با سختی های فراوان ، آن اهداف عالیه ی انقلابی و دینی را رها نکنیم ، ولو این که در این جبهه جان بدهیم و دامن جانان بستانیم.

امروزه حفظ اخلاق وارزش های انسانی همانند مشک آب حضرت قمر بنی هاشم (ع) است که اگر چه دست های او را بی رحمانه قطع کردند ولکن آن را مظلومانه به نیش دندان گرفته ، هدفمندانه به حرکت خود ادامه داده و بدینسان درس آموز بشریت شد

و تمام تلاش شیاطین و بد خواهان بر این است که اخلاق دینی و انسانی را رها کنیم و هیهات که این امر را در مسیر انقلاب اسلامی مجاز بدانیم.

آخر سخن این که شاید خیلی اهل شعر نباشم ولیکن سال ها قبل در سالروز ولادت ماه بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) این دو بیتی را سرودم که حکایت این روز ها بوده به شما تقدیم میدارم.

راهی بسی پر پیچ و خم در پیش داریم

بین مشک ارزش ها که ما بر نیش داریم

گاهی نظر بر دیگران گه خویش داریم

زیرا که گرگی در لباس میش داریم

برنا

کدخبر: 844820 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟