آمریکا لبنان را از دریافت سوخت ایران منع کرد

وی نوشت که ارزش این سوخت تقریبا ۳۵۰ میلیون دلار است و در نهایت لبنان برای چندین ماه روزانه از پنج الی شش ساعت برق محروم شد.

شیخ نعیم قاسم همچنین عبارت # لعنت بر آمریکا را هشتگ کرد.

بر اساس این گزارش پیش از این روزنامه الاخبار اعلام کرده بود که آمریکا به دولت لبنان اعلام کرده است که نباید از ایران سوخت دریافت کنید.

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزرات خارجه ایران تقریبا دوماه پیش در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در خصوص  اخبار منتشر شده در مورد سفر تیمی از وزارت انرژی لبنان  به ایران و دیدار سفیر  ایران در بیروت با وزیر انرژی لبنان گفت: روابط ایران با دولت و ملت لبنان روابط دوستانه‌ای  است و ایران همواره تلاش کرده در جهت کمک به رفع مشکلات لبنان اعم از مشکلات سیاسی و به ویژه در دو سال اخیر کمک به رفع مشکلات اقتصادی لبنان و خاصه در حوزه انرژی نقش سازنده‌ای را ایفا کند.  ایران در  چارچوب مناسبات سازنده و دوستانه با  لبنان و در راستای  توسعه همکاری‌های دوجانبه با این کشور در سطوح مختلف  با این کشور ارتباط دارد و گفت‌وگوهایی هم با وزارتخانه‌های مربوط به حوزه انرژی لبنان انجام داده است.

 کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسش کننده مبنی بر اینکه آیا این کمک رایگان خواهد بود؟ گفت: بحث رایگان مطرح نیست. گفت‌وگوهای ما در حوزه مناسبات اقتصادی و تامین انرژی در قالب یک بسته در حال انجام  است و موضوع رایگان موضوعیت ندارد، بلکه کمک به رفع مشکلات انرژی هم در حوزه سوخت و هم در حوزه برق مطرح است و امیدواریم مذاکرات پیش رو بین دو کشور به رفع بخشی از نیازهای ملت لبنان کمک کند.

منبع:ایسنا

کدخبر: 842584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟