حمایت صدر اعظم آلمان از تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه ایران

خبرگزاری رویترز نوشت، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان امروز( شنبه ) در پیامی ویدیویی در صفحه توییترش گفت که از دور تحریم‌های اتحادیه اروپا که قرار است هفته بعد علیه ایران اعمال شود، حمایت می‌کند.

شولتز با مطرح کردن اظهاراتی ضدایرانی گفت: ما می‌خواهیم فشار بر سپاه پاسداران ایران و رهبری سیاسی[ایران] را بیشتر کنیم.

دولت آلمان اخیر با مداخله‌جویی در اتفاقات اخیر ایران و ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ آن علیه اوکراین با فروش پهپادهای ایرانی به مسکو، از اقدامات تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران حمایت کرده است.

پیش‌تر، آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در توییتر خبر داد که اتحادیه اروپا در اعتراض به آنچه که  سرکوب معترضان در ایران خوانده است، تحریم‌های جدیدی را در نظر می‌گیرد.

بربوک در توییتر نوشت که کار بر روی مجموعه تحریم‌های تازه ادامه دارد و «می‌خواهیم هفته آینده آنها را بکار بگیریم.»

وزیران خارجه اتحادیه اروپا دوشنبه گرد هم می‌آیند و طبق گفته دیپلمات‌های غربی، قرار است به بررسی نهایی کردن بسته تحریمی جدیدی علیه ایران بپردازند.

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این اظهارات همتای آلمانی‌اش در پیامی گفت: مواضع تحریک آمیز، مداخله جویانه و غیردیپلماتیک نشان دهنده پختگی و تدبیر نیست.

وی افزود: تخریب پیوندهای قدیمی پیامدهای بلندمدت دارد. آلمان می‌تواند تعامل را برای مقابله با چالش‌های مشترک انتخاب کند و یا راه تقابل در پیش بگیرد. پاسخ ما متناسب و قاطع خواهد بود.

منبع : ایسنا

 

کدخبر: 842379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟