افزایش حقوق کارگران با سنوات گذشته قابل قیاس نیست / معتقدیم خرج بازنشستگان کمتر نشده، بلکه بیشتر هم شده است

به گزارش رکنا، آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوال انتقادی درباره برنامه‌های دولت در حوزه دریافتی‌ها و حقوق کارگران گفت: باید به لیست افزایش حقوق کارگران در سنوات گذشته دقت کنیم و ببینیم که این افزایش حقوق آیا مسبوق به سابقه است؟ گام این دولت افزایش حقوق کارگران در سال اول بوده است که با سنوات گذشته قابل قیاس نیست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی هم باید براساس قانون ۱۰ درصد عمل می‌کردیم که کردیم، گفت: در جایی که منع قانونی وجود نداشت، دولت هر آنچه در توان و امکان داشت، اجرا کرد و معتقدیم خرج بازنشستگان کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت ۳۵ هزار میلیارد برای حقوق و رتبه‌بندی معلمان در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص داده است، گفت: درباره کارگران و بازنشستگان ، معلمان و عموم کارکنان تمام تلاش دولت این است که موضوع متناسب‌سازی را پی‌گیری کند که حتی اگر این موضوع صددرصد هم نبود، بتواند بخشی از بار هزینه‌ای این اقشار را بکاهد.

ایت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ۶ میلیون بیمه سلامت، امسال به صورت رایگان انجام شده که مسبوق به سابقه نبوده است، گفت: در حوزه تامین دارو هم سعی دولت بر این بوده است که مبلغ اضافی از مردم گرفته نشود.

وی گفت: تمام تلاش دولت این است که تا می‌توانیم بار هزینه‌ای ۸۵ میلیون نفر به ویژه کارگران، کشاورزان و معلمان را کاهش دهیم و مورد توجه خاص دولت است.

کدخبر: 820095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟